Monday, January 30, 2023

Păcatul beției

Unii spun că alcoolismul este o boală. Nu-i contrazic. Am văzut prea mulți bețivi la viața mea, de nu mai știu să cred că beția este o boală, este un nărav, o slăbiciune. Eu cred că beția este un păcat și cel ce se îmbată, păcătuiește din toate punctele de vedere.
Bețivanul păcătuiește față de copilașii săi, căci ia mâncarea de la gura lor s-o dea pe băutură.
Bețivanul păcătuiește față de muierea lui, căci nu-și mai joacă rolul de bărbat la pat.
Bețivanul păcătuiește față de semenii lui căci iese în lume împleticindu-se.
Bețivanul păcătuiește căci își dă drumul al gură și spune ce gândește el cu adevărat despre cei din jurul lui.
Bețivanul este bețivan mai întâi că este zgârcit și lacom.
Am văzut indivizi care dacă era vorba să bea din băutura lor, erau foarte cumpătați. Zgârcenia îi domina cu severitate. Când însă erau invitați și li se oferea băutură, nu se mai opreau căci lăcomia din ei își spunea cuvântul.
Sunt meserii unde bețivanii nu ies în evidență.
Sunt meserii precum cea de profesor, cea de doctor, cea de șofer, unde bețivanul produce dezastre.
După părerea mea, bețivii sunt oameni slabi. Ei nu au puterea de a trece peste încercările vieții și chipurile își îneacă necazul în băutură. este un fel de a zice, dar ei beau că nu au capacitatea să meargă mai departe, să facă următorul pas. În loc s-o ia la fugă, așa cum fac lașii, merg să se altoiască cu sticla de băutură, care tot lașitate este, dar pe o altă cale, cacă bețivii așteaptă milă, așteaptă îngăduință și chiar iertare. Ei spun că nu-și mai amintesc ceea ce au spus când aburii lui Bachus le întunecaseră gândirea, dar nu este așa, căci tot ce spun ei au gândit înainte, dar neavând curajul de a spune marile adevăruri, își crează contextul și își dau drumul după ce se îmbată. Spun acestea căci am verificat totul. Unui bețiv i-am reamintit niște chestii și i-am spus ce i se va întâmpla dacă va repeta scena. Din acea clipă nu a mai recidivat. Înseamnă că atunci când era treaz, nu mai stoca așa-zise adevăruri despre mine pe acre beat, le-ar fi debitat.  dacă totuși avea în caul lui ceva, beat fiind, gândea și-și reprima zicerile care i-ar fi atras consecințe neplăcute.

(30 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment