Saturday, January 28, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Sabin GORON

Pe profesorul Sabin GORON l-am cunoscut când o delegație numeroasă de cadre didactice de la Universitatea BABEȘ-BOLYAI a venit la una din edițiile Conferinței Internaționale de Informatică Economică pe care Catedra de Informatică Economică o realiza o dată la doi ani în ASE, primăvara. Profesorul Ștefan NIȚCHI mi-a prezentat mai mulți colegi de-ai săi, unii mai cu experiență, dar foarte mulți tineri, care azi sunt cadre didactice de nădejde în ale informaticii economice de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor - FSEGA de la Cluj.
Profesorul Sabin GORON venise pregătit să se întâlnească cu mine. Avea mai multe cărți scrise de el și în colaborare. Avea scrise dedicații pentru mine pe filele din interior și mi le-a dat. I-am mulțumit și am fost plăcut impresionat, ca să nu spun șocat, că profesorul Sabin GORON mă știa foarte bine din articolele pe care le publicasem pe probleme de fiabilitate software. Lucrările pe care mi le-a dat Sabin GORON erau de programarea calculatoarelor, dar erau și unele care tratau chestiuni despre fiabilitatea software. Spre rușinea mea, nu știam nimic despre preocupările celor din spațiul mioritic despre fiabilitatea software, în afară de ceea ce lucra bunul meu prieten Alexandru BALOG. În micimea mea, niciodată nu am luat în serios cărțile unor tipi de pe meleaguri mioritice, doar pentru simplul fapt că știam cum scriau unii cărți de programare în COBOL sau FORTRAN, pe măsură ce învățau ei limbajele respective. Am considerat că sunt abordări neserioase și de aceea eu citeam ce se scria despre software reliability prin jurnalele americane de computer science sau citeam cărți pe aceeași temă pe care mi le comandam prin biblioteca americană, din spatele Teatrului Național, unde eram cititor care venea destul de des să împrumute cărți.
Am citit cărțile scrise de profesorul Sabin GORON și mi-am dat seama că sunt și oameni foarte serioși în zona de dezvoltare software, mai ales printre ardeleni, iar Sabin GORON era exponentul acelei categorii de ardeleni temeinici, cu aplecare spre lucruri foarte serioase.
Când am mers la Cluj, profesorul Sabin GORON a fost cel cu care am discutat foarte mult. Am mers cu el la Muzeul de Arheologie și mi-a arătat niște plăcuțe de lut cu niște desene pe ele, care erau vechi de câteva zeci de mii de ani și profesorul spunea că este o mostră ce dovedește că istoria a început pe acele meleaguri ale Ardealului.  Am mers cu el la o cafenea, unde-l cunoșteau cei care preparau cafeaua și am fost servit cu o cafea excepțională, pe care am băut-o privind spre statuia lui CORVIN.
M-am întâlnit de nenumărate ori cu profesorul Sabin GORON, om temeinic, cu idei, făuritor de școală și  spun aici că a avut mână bună, atunci când a selectat un tânăr colaborator, care acum s-a dovedit a fi o mare personalitate în ale informaticii economice la nivel național și aici îl numesc pe Robert BUCHMANN, a cărui carieră excepțională am urmărit-o cu admirație.


(28 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment