Wednesday, January 25, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Otilia PÎRLOG

Otilia PÎRLOG este o fostă studentă de la Secția de Cibernetică Economică din Facultatea de Calcul Economic și Cibernetică Economică, studentă care a terminat facultatea cu o medie de excepție. Munca ei a făcut să stea departe de cercetarea științifică, dar când s-a ivit prilejul a venit pe la facultate, am discutat. Eu o știam din anii ei de studenție, mai ales că ea se căsătorise cu un coleg de-al ei numit Adriean PÎRLOG, nume pe care l-am reținut din două motive:
- era vorba de un student excepțional,
- numele de Adriean și nu de Adrian era pentru mine o noutate,
- după absolvire l-am reîntâlnit la unmare centru de calcul unde aveam studenții în practică,
- știam că făcuse cu ani în urmă un doctorat strălucitor.
Am început stagiul doctoral și Otilia PÎRLOG a reușit să facă o teză de 240 de pagini intitulată Modele de optimizare a calității datelor, pe care a susținut-o cu succes în anul 2004.
Noi am realizat mai înainte o carte referită prin:
Ion IVAN, Gheorghe NOSCA, Sebastian TCACIUC, Otilia PARLOG, Razvan CACIULA - Calitatea Datelor, Editura INFOREC, Bucuresti, 1999, 102 pg, ISBN 973-98508-6-3
Am fost impresionat de Otilia căci pe tot stagiul doctoral ea a lucrat cu mare seriozitate și perfecționistă fiind, nu lăsa nimic să scape necizelat, neverificat. La prezentarea tezei de doctorat a avut o prezentare foarte frumoasă, punând accentul pe toată truda ei, pe acele rezultate care i se păreau ei relevante. se vedea că era o femeie foarte deșteaptă, căci și ca studentă tot așa fusese, iar la locul ei de muncă tot la vârf cu performanța era și treaba aceasta i-a fost ca mănușă pentru ceea ce avea ea de făcut zi de zi.


(25 ianuarie 2023)




No comments:

Post a Comment