Saturday, January 28, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Nicolae TOMAI

Profesorul Nicolae TOMAI este un mare nume în informatica economică românească. El este autorul unor lucrări fundamentale, din care amintesc aici cartea referită prin: de 
Nicolae TOMAI și Gheorghe SILAGHI (coordonatori) - Tehnologii și aplicații mobile, Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 2012, 506 pag, ISBN 978-973-53-0901-5
Această carte mi-a fost oferită cu autograf, lucru de care am fost foarte încântat.
Cu profesorul Nicolae TOMAI am colaborat mai ales în ceea ce privește derularea stagiilor doctorale, căci știindu-i preocupările pe care le are în munca sa de cercetare științifică, am apelat să fie referent în comisiile de analiză și susținere în ședință publică a tezelor de doctorat. Analizele făcute de profesorul Nicolae TOMAI au fost dintre cele mai temeinice și au scos în evidență soluțiile originale obținute de doctoranzi. Referatele întocmite au arătat cu deosebire aplecarea profesorului Nicolae TOMAI spre analiza detaliilor esențiale incluse în tezele pe acre le-a citit.
Ori de câte ori am fost la Universitatea BABEȘ-BOLYAI la Cluj și la FSEGA, am vizitat cabinetul profesorului Nicolae TOMAI și discuțiile pe care le-am avut cu el mi-au arătat un om de mare valoare, un cercetător științific autentic, care este dedicat muncii sale și care m-a impresionat prin rigoarea lucrului pe care îl face. L-am vizitat și la Târgu Lăpuș într-o vară când mă întorceam dintr-o excursie de prin Europa de Vest și acolo am întâlnit un profesor Nicolae TOMAI iubitor de liniște și de frumusețile satului, iar povestirile sale sunt demne de a fi incluse în cele mai frumoase cărți de literatură.



(28 ianuarie 2023)




No comments:

Post a Comment