Tuesday, January 31, 2023

Variante de organizare a folderelor în procesul de digitalizare

Se știe că digitalizarea este egal fișiere și șișierele se organizează în foldere. Acum de pinde de noi cât de repede vrem să accesăm informația. Dacă Ne organizăm datele pe un singur nivel de foldere cu numele an+acronim este una, iar dacă vrem să ne organizăm folderele pe mai multe niveluri, acronim și în cadrul folderului pe ani, este altceva. Avem posibilitatea să ne organizăm pe ani și în interiorul fiecărui an să opunem acronime. Totul este să ne asumăm și să ținem seama de recomandările celor care și-au spart capul cu tot felul de variante, până au ajuns la ceva mulțumitor.
Dacă de la an la an folderele acronimelor se repetă, este bine să ne organizăm pe două niveluri, pe primul nivel să fie folderele anilor și pe al doilea nivel să fie folderele acronimelor. Dacă există o mare varietate de acronime, organizăm totul pe un singur nivel, acronim + an. Dacă numărul de acronime este mic și când căutăm ne interesează ceea ce se află la anumiți ani, organizarea va fi acronim + an pe un singur nivel.
Depinde foarte mult de ceea ce facem noi în procesul de căutare de informații.
Se preferă și modalități mixte. Adică unele foldere se organizează pe un singur nivel. Altele se organizează pe două niveluri pe unul acronime și pe nivelul următor se pun foldere cu anii. Există și situația în care punem pe primul nivel anii și pe al doilea acronimele. Văzând și făcând, cum zicem noi francezii...
Ne interesează ce urmărim. dacă urmărim regăsirea rapidă ne organizăm într-un fel. dacă dorim stocarea rapidă a fișierelor, ne organizăm altfel. Trebuie să spun că devine extrem de dificil dacă dorm să schimbăm modul de regrupare a foldereleor când ne dăm seama că am greșit. Este ca și atunci când am construit o casă și vrem  s-o schimbăm că o vrem altfel. este ca și cum ai demola-o și ai lua-o de la zero. Nu merge cu cârpeli în digitalizare.





(31 ianuarie 2023) 

No comments:

Post a Comment