Saturday, January 28, 2023

Digitalizarea unui articol tipărit într-o revistă veche

În mod normal, dacă ar fi digitalizate toate numerele din revistele cu peste 50 de volume, nu ar mai trebui să vorbim despre un asemenea subiect. Cum nu este digitalizată revista Economic Computation and Economic Cybernetics Studies and Research - ECECSR, de la primele ei numere, când am găsit un articol pe care l-am publicat în numărul 2 din anul 1977 al revistei, m-am gândit să-l digitalizez eu și voi proceda astfel:
- scanez paginile articolului,
- verific calitatea scanării,
- verific dacă am scanat toate paginile,
- atribui nume fiecărei pagini,
- asigur secvențialitatea, adică dispunerea în ordine a paginilor,
- creez un folder, 
- stochez fișierele paginilor în folder,
- vizualizez să văd dacă totul este OK.
Este important să verific totul pentru a nu mă găsi în situația nefericită să am scăpări, iar corectarea erorilor este extrem de dificilă. Nu mai știu pe unde este articolul. Este greu să scanez doar o pagină. Uit denumirea fișierelor. Este greu să asigur dispunerea în secvență, mai ales dacă găsesc eroare mult timp după ce am făcut digitalizarea articolului. În digitalizare merge proverbul: bate fierul cât e cald. Adică fă totul ca procesul să fie perfect, atât timp cât nu ai uitat despre ce este vorba.
Pentru denumirea fișierelor cu paginile scanate folosesc acronimul revistei, numărul și anul, dar și paginile originale de la 19 la 29. Voi avea:
ECECSR-1977-2-19
ECECSR-1977-2-20
ECECSR-1977-2-21
ECECSR-1977-2-22
ECECSR-1977-2-23
ECECSR-1977-2-24
ECECSR-1977-2-25
ECECSR-1977-2-26
ECECSR-1977-2-27
ECECSR-1977-2-28
ECECSR-1977-2-29
Voi avea un folder ARTICOLE unde voi avea o anexă cu semnificația acronimelor și structura denumirii fișierelor, căci nu exclud ca în timp să uit ceea ce am făcut.
Articolul este referit astfel:
Ludovic TOVISS, Ion IVAN, Emil MOSCOVICI - Management Model for a Production Section, Economic Computation and Economic Cybernetics Studies and Research, vol: 11, no: 2, 1977, pp: 19 - 29, ISSN 0424–267 X
Ceea ce a rezultat este date mai jos.
















După ce m-am convins că am scanat toate paginile că denumirile asociate fișierelor îmi asigură dispunerea în ordine a paginilor așa cum sunt ele în revistă, voi trece la crearea folderului unde se va găsi întreg articolul. Voi avea grijă să pun înainte un fișier unde se va găsi modul în care se referă corect și complet articolul ca atunci când va fi nevoie să nu mai alerg după elementele care mi-ar permite alcătuirea unei bibliografii.


(28 ianuarie 2023)


No comments:

Post a Comment