Sunday, January 29, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Sabina FLORICA

Sabina FLORICA mi-a fost profesoară de chimie în clasa a VIII-a de liceu. În vremea mea, școala generală avea șapte clase, liceul era pentru clasele a VIII-a la clasa a XI-a. Sabina FLORICA știa chimie, dar nu orice fel de chimie, ci chimia care-mi plăcea mie, chimia pe care eu o înțelegeam. Nu mi-a plăcut niciodată să memorez ceva. Profesoara de chimie Sabina FLORICA a predat chimie așa cum am vrut eu, logic și nu trebuia să memorez nimic, pentru că totul era o construcție logică. Ea făcea acest lucru, pentru că la rândul ei nu memorase chimia, căci chimia este o știință și știința nu se memorează și nu se recită ca pe o poezie.
După clasa a VIII-a am avut la chimie profesoară care nu mi-a plăcut cum predea și m-a făcut să am lehamite de această știință pe acre începusem s-o iubesc, căci o vedeam ca pe o construcție cu cap și coadă, cu o logică a ei, adică ceva rațional, frumos, interesant și de luat în calcul pentru o carieră viitoare.
Deși era în primul ei an de profesorat, Sabina FLORICA venea în fața noastră sigură pe ea, cu lecția învățată. Spun lecția învățată și prin aceasta înțeleg structură, vocabular, economia de vorbe, experiențe, ca totul să meargă asemeni unui ceas elvețian cu maximă precizie. Lecțiile de chimie ale lui Sabina FLORICA nu erau vorbărie, nici ceva de urmărit cu degetul în textul manualului ca pe promterul din studiourile TV de azi, ci erau ceva viu, adaptat la clasa din care eu făceam parte, pentru că Sabina FLORICA inteligentă fiind, ne citea și adapta predarea la ceea ce eram noi, căci nu vroia să ne piardă, noi să căscăm și în final să nu mai înțelegem nimic.
Pe o scară de la 1 la 10, acum după atâția ani, îi acord lui Sabina FLORICA nota 10 cu felicitări!


(29 ianuarie 2023) 

No comments:

Post a Comment