Sunday, January 29, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Alexandru BALOG

Despre Alexandru BALOG sunt foarte multe de zis, dar câteva cuvinte îl caracterizează cu precizie și aceste cuvinte sunt: seriozitate, eficiență, profunzime, meticulozitate, exigență și modestie. Alexandru BALOG sau Sandu pentru mine.
El este absolvent al Secției de Mecanizare și Automatizare a Calculului Economic, de 5 ani, când se făcea carte. El a obținut note foarte mari și a ajuns, nu a nimerit cum s-a întâmplat cu alții, la Institutul de Cercetări în Informatică - ICI.
Sandu m-a impresionat în primul rând că știe să facă cercetare științifică.
Sandu m-a impresionat în al doilea rând că lucrează sistematic și concentrat.
Sandu m-a impresionat în al treilea rând că are capacitatea să separe grâul de neghină.
Sandu m-a impresionat în al patrulea rând că intuiește ceea ce e esențial.
Sandu m-a impresionat în al cincilea rând că nu are idei preconcepute.
Alexandru BALOG a derulat un stagiu doctoral sub îndrumarea marelui profesor Geo VASILESCU și a finalizat teza de doctorat de 181 de pagini, intitulată Estimarea calității sistemelor de programe, pe care a susținut-o în anul 1994. Eu i-am citit teza de doctorat cu mare atenție și mi-am dat seama că Sandu s-a autodepășit, punând acolo multe idei valoroase, pe care le-a verificat, exact așa cum știam eu.
Noi am realizat o serie de materiale referite prin:
Tudor BARON, Ion IVAN, Alexandru BALOG -  Informatica economica : tema : probabilitatea sistemelor de programe, Editura ASE, București, 1984, 32 pag
Tudor BARON, Ion IVAN, Alexandru BALOG -  Informatica economica : fiabilitatea produselor program, Editura ASE, București, 1985, 60 pag.
Sandu m-a impresionat prin abordările sale pe un domeniu în care noi am avut multe elemente comune și stilul nostru de lucru a fost unul deosebit de interesant, căci am reușit să formăm o echipă solidă, care tot ceea ce a realizat, a făcut-o cu maximă responsabilitate, verificând toate rezultatele obținute, să nu ne scape ceva care ar fi însemnat o abordare simplistă sau superficială. Niciodată nu am lăsat la voia întâmplării nimic și chiar și atunci când am verificat ceva de zece ori, mai continuam verificările până ne convingeam că ceea ce am obținut este beton.




(29 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment