Thursday, January 26, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Cosmin TOMOZEI

Cosmin TOMOZEI mi-a fost student. Am realizat un stagiu doctorat și el a finalizat cu susținerea unei teze de doctorat de 328 pagini intitulată Reingineria aplicațiilor distribuite, în anul 2012. Colaborarea cu tânărul Cosmin TOMOZEI a fost una extrem de interesantă. El era asistent universitar la Universitatea de stat din Bacău și avea un anumit stil de muncă. Acel stil de muncă trebuia schimbat, căci la doctorat lucrurile decurg cu totul altfel, în sensul că totul se bazează pe cercetare științifică, unde ai o problemă, cauți soluții originale, finalizezi, verifici soluția și numai după ce te-ai convins că lucrurile sunt bune, mergi mai departe. Cosmin TOMOZEI trebuia să deprindă acest mod de lucru, căci soluțiile oricât de bune sunt ele, dacă nu sunt complete și dacă nu sunt verificate, nu au valoare. Am reușit să depășim neconcordanțele dintre ceea ce ceream eu și ceea ce învățase el despre ciclul de cercetare științifică și când locomotiva a fost pusă pe șine totul a decurs perfect.
Eu am niște chichițe și una dintre acestea, este să nu discut cu părinții studenților sau doctoranzilor. Sun alergic. Studentul sau doctorandul sunt persoane mature care trebuie să evolueze singure și nu trebuie părinții să se țină după ei pe la examene sau cu alte ocazii. Nu știu cât de comod i-a fost doctorandului mei Cosmin TOMOZEI când am refuzat o întâlnire cu cineva din familia lui în timpul stagiului doctoral. Eu nu sunt totuși un sălbatic și după susținerea tezei de doctorat sau a lucrării de licență, am cerut celui cu care lucrase, doctorand sau student, să-mi dea la telefon pe unul dintre părinți, prilej cu care îi felicitam pentru reușita fiului lor.
Cu Cosmin TOMOZEI ne auzim la telefon din când în când și probabil când voi ajunge în Bacău, îi voi da un telefon să ne vedem la o cafea și să discutăm depsre vremurile frumoase de altădată.


(26 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment