Sunday, February 19, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Manole BĂNUȚĂ

Eram într-o practică agricolă de toamnă la una din fermele viticole de la  Focșani, parcă ferma 10 și lucram cu o echipă de studenți. Printre ei era și studentul Manole BĂNUȚĂ. Era un tip ceva mai înalt decât restul colegilor lui și am avut senzația că este un pic mai mare decât colegii lui. știa să glumească, dar niciodată nu sărea calul, cum uneori făceau colegii lui. A fost bine în acea practică agricolă, căci eu am lucrat alături de studenți, am mâncat la masă cu ei și oamenii simt când nu vrei să pari altceva atunci când ei veniți să învețe caret sunt duși la munca de jos, din prima zi de studenție.
Și după ce am terminat practica agricolă am discutat cu Manole BĂNUȚĂ. Când am lucrat la cursuri și la seminarii cu studenții din seria în care el le era coleg, am reușit să am o bună comunicare cu un grup dintre cei cu care fusesem în baza aceea de practică agricolă. Am coordonat lucrările de licență, cum se zice acum, lucrări de diplomă de stat, cum se zicea atunci, la mai mulți dintre studenții promoției lui Manole BĂNUȚĂ.
După terminarea facultății l-am mai întâlnit pe Manole de mai multe ori. Când am fost președinte de bacalaureat în comuna Beceni de lângă Buzău, am primit vizita lui Manole care a aflat că mă aflu acolo, el lucrând la o bancă din Buzău. L-am mai întâlnit pe Manole BĂNUȚĂ prin București căci avea numărul meu de telefon. Suntem acum prieteni pe Facebook și mă bucur să văd cum a evoluat acest tânăr valoros.
Manole BĂNUȚĂ este exemplu de bucureștean, cu apartament în Piața Amzei, deci în buricul târgului, care s-a stabilit în Buzău, căci există viață și în afara Bucureștiului și mai ales, există viitor în meserie oriunde, dacă ești foarte bun. Manole BĂNUȚĂ m-a impresionat că și-a păstrat acea prospețime în vorbă, acea spontaneitate pe care o avea acel Manole BĂNUȚĂ care era în baza de practică agricolă pe când era student în primul an de facultate și spre dezamăgirea generală, s-a lungit practica cu două săptămâni.



(19 februarue 2023)

No comments:

Post a Comment