Thursday, February 23, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Petru GLÜCK

În vremurile când aveam un contract de cercetare încheiat într ASE și CIPA Rm. Vâlcea pe probleme de optimizare la producția de PVC, am avut marea surpriză să-l cunosc pe inginerul  Petru GLÜCK. Era un om nu foarte înalt, cu un halat alb și cu ochelari cu lentile groase. Vorbea cu mult calm și avea tact în a-și exprima punctele de vedere. El lucrase la o invenție care redusese de  opt ori durata de obținere a unei autoclave cu policlorură de vinil. Găsise un reactiv care realiza această reducere spectaculoasă. 

Inginerul Petru GLÜCK avea documentație la zi. Avea reviste americane, avea cărți, avea un calculator I 102. Tot ce avea acolo la CIPA Rm. Vâlcea depășea orice închipuire. Norocul meu a fost că l-am ascultat vorbind, căci dacă m-aș fi lăudat eu cu literatura de la București, cu tehnica de calcul de la București, precis dădeam cu bâta-n baltă, căci inginerul Petru GLÜCK avea totul la zi, în timp ce eu dispuneam de chestii vechi de 5 sau 6 ani.

Am stat de vorbă mult cu inginerul Petru GLÜCK și m-a impresionat că era un om modest la poziția sa de excepție în cercetare și sunt sigur că la București, în ASE dacă un individ ar fi avut un sfert din poziția sa, nu-i mai dădeai cu prăjina de nas. Când am discutat cu inginerul Petru GLÜCK am aflat multe din secretele cercetării, căci el era cu adevărat un cercetător temeinic, documentat, curajos și care avea metodă. Mi-a plăcut să-l ascult și să învăț de la el căci pe atunci eu eram un tip sun 30 de ani, în formare, mă consideram ca o sugativă, care asimilează cât mai multe și dacă am avut marele noroc să stau în compania unor oameni deștepți, am asimilat lucruri bune, care mi-au fost folositoare toată viața. Și inginerului Petru GLÜCK îi datorez dorința de a căuta dintre mai multe soluții, acea soluție care se dovedește a fi cea mai bună în raport cu cel puțin trei criterii de performanță. 



(23 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment