Thursday, February 23, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Adrian COSTEA

Adrian COSTEA a fost studentul meu la Secția de Informatică Economică, Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, promoția 1998. Eu i-am fost coordonator al lucrării de licență, o lucrare notată de comisia de examen de licență cu 10.
În anul 2007, Adrian COSTEA a susținut teza de doctorat de 140 pagini intitulată, Metode statistice pentru măsurarea si optimizarea fiabilității softwarecoordonată de profesorul universitar Alexandru ISAIC-MANIU, iar eu am fost referent în comisia de susținere în ședință publică a tezei.
Pentru mine Adrian COSTEA este Adi COSTEA.
Adi COSTEA a mers cu mine la o mobilitate la Turku Centre for Computer Scirence - TUCS,  în orașul Turku din Finlanda unde s-a remarcat rapid prin cercetări pe probleme de informatică aplicate în economie. El a elaborat lucrarea Computational Intelligence Methods for Quantitative  Data Mining, pe care a prezentat-o cu succes, obținând un titlul științific de PhD, la Universitatea Abo.
La Adrian COSTEA am remarcat seriozitatea de a munci, perseverența de a zăbovi pe o problemă pentru a aprofunda și pentru a obține rezultate.
Adrian COSTEA a elaborat o serie de cărți precum Statistica avansata : modelarea fiabilitatii softwarepulicată în anul 2008 la Editura ASE, Studiu statistico-econometric privind starea pietei produselor agricole in Roman, publicată în anul 2008 împreună cu Tudorel ANDREI și Iulian NĂSTAC la Editura Economică, dar și multe altele.
Adrian COSTEA m-a impresionat prin modestia cu care apare în colectivități, prin respectul pe care-l arată față de colegi și prin modul corect cu care tratează problemele cu care se întâlnește. El este acum profesor universitar, dar evoluția sa are la bază o muncă susținută, continuă și bine dozată.


(23 februarie 2023)


No comments:

Post a Comment