Profesorul Mihai C. DEMETRESCU avea o poziție specială în Catedra de Cibernetică Economică. El juca într-o altă ligă, cum se spune. El era fondatorul școlii cantitative de marketing.
A scris cărți precum Metode de analiza in marketing, publicată în Editura TEORA, în anul 2000, Complexitatea deciziilor de marketing - 1983, Mecanismele decizionale in marketing : Aplicarea teoriei sistemelor pentru rezolvarea problemelor, publicată la Editura Politică în anul 1983, dar și foarte multe altele, dat numai și numai de marketing.
A scris cărți precum Metode de analiza in marketing, publicată în Editura TEORA, în anul 2000, Complexitatea deciziilor de marketing - 1983, Mecanismele decizionale in marketing : Aplicarea teoriei sistemelor pentru rezolvarea problemelor, publicată la Editura Politică în anul 1983, dar și foarte multe altele, dat numai și numai de marketing.
Îmi amintesc că la o ședință festivă de catedră dedicată Sărbătorii Crăciunului, profesorul Mihai C. DEMETRESCU a recitat în limba franceză versuri ale lui Charles BAUDELAIRE din volumul Les Fleurs du mal, iar noi, cei mai tinerei am ascultat fascinați. Un om al cifrelor, al analizei de marketing, avea sensibilitatea și înclinația spre lucruri extrem de delicate.
Una dintre marile calități ale profesorului Mihai C. DEMETRESCU a fost aceea că s-a înconjurat numai de colaboratori valoroși. În biroul unde lucra el, erau tinerii Vasile BOGDAN, Niculae MIHĂIȚĂ și Constantin BOB și cu asta am spus tot.
Eu nu prea citeam cărți din alte domenii decât cele din zona mea de interes, dar am găsit la catedră cartea de marketing a profesorului DEMTRESCU, am cerut voie s-o iau acasă și în două zile am devorat-o. Din acea carte am înțeles că statistica are doar un rol orientativ, căci schimbarea seriilor de date schimbă totul, iar decidentul este suveran.
(23 februarie 2023)
(23 februarie 2023)
No comments:
Post a Comment