Friday, February 17, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Cosmin LUGOJI

Pe Cosmin LUGOJI îl știu de când era elev de liceu. L-am urmărit și când era student la facultatea de Automatică și Calculatoare de la Universitatea Politehnica București, dar și când a lucrat în producție, până când, ca orice informatician care se respectă, a plecat la muncă în străinătate.
Eu îmi fac revizia la mașină în Trier orășel din Germania și anual când ajung acolo, vorbesc la telefon cu Cosmin, ne întâlnim pentru câteva ore, ne simțim bine la un restaurant, după care fiecare își vede de ale lui. Realmente îmi face plăcere să-l întâlnesc pe acest foarte tânăr programator, să discut cu el și să aflu ce mai înseamnă în ziua de azi meseria de programator, mai ales, la o firmă mare.
Cosmin LUGOJI este un băiat educat, care știe să vorbească. El este punctual și respectuos. De fiecare dată își face timp să ne vedem pentru câteva ore și este o plăcere să-l auzi vorbind despre cum lucrează, despre cum trebuie să învețe mereu pentru a fi la zi cu ceea ce are de făcut, căci domeniul informaticii este extrem de dinamic. Acolo sunt salarii mari, dar nimeni nu plătește degeaba o grămadă de bani. Sunt așteptate rezultate și firmele de software trăiesc din produsele pe acre le livrează, produse care trebuie să fie foarte bune. Cosmin LUGOJI a învățat de pe băncile facultății să facă treabă de calitate, așa că la locul lui de muncă de acum, face ceea ce știa să facă, adică lucru temeinic.
Împreună am scris un articol referit prin:
Ion IVAN, Andrei SANDU, Daniel MILODIN, Cosmin LUGOJI - Orthogonally Based Digital Content Management Applicable to Projects-bases , Informatica Economica, vol. 13, nr. 3, 2009, pg. 140 - 152, ISSN 1453-1305
Am regretat nespus că nu am derulat un stagiu doctoral cu acest tânăr pentru că am certitudinea că el ar fi făcut lucruri foarte bune, căci este un om cu idei, un om care atunci când începe ceva nu se lasă până nu finalizează la un nivel de performanță cât mai ridicat. El este un tip exigent și meticulos.



(17 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment