Saturday, February 18, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Paul BRAN

Când eram student în primul an de facultate, am avut ocazia să stau la căminul studențesc de pe strada Roma, clădire care a fost a Siguranței în vremea regimului Mareșal ANTONESCU și care peste ani, a devenit clădirea CNST. Dar să revin la căminul de pe strada Roma. Erau acolo camere cu multe paturi, pentru studenții din anii mici, dar erau și camere cu puține paturi pentru studenții din ultimii ani de facultate. Existau și câteva camere pentru studenții de excepție și pentru tinerii asistenți stagiari care-și începeau cariera în mediul academic. Îmi amintesc că într-o astfel de cameră cu un singur pat locuia și Paul BRAN, pe atunci la început de drum. Toată lumea îl respecta pe Paul BRAN. Anii au trecut, am venit și eu în învățământ, dar noi cei de la Facultatea de Cibernetică eram izolați de restul lumii, așa că doar îl vedeam foarte rar pe tânărul asistent universitar și apoi lector universitar, Paul BRAN.
În anul 1975 Paul BRAN a susținut teza de doctorat intitulată Decizia financiară în unitatea economică obținând titlul științific de doctor în specializarea finanțe bănci.
Când eu am devenit șef de catedră, iar profesorul Paul BRAN era la al II-lea mandat de rector, am avut o colaborare foarte bună. Îmi amintesc deschiderea sa pentru înființarea acelui CALL CENTER de către fundația KADO din Republica Korea în holul de la intrarea Facultății de Cibernetică și de poziționarea sa referitoare la soluționarea posturilor de profesor universitar din Catedra de Informatică Economică.
Profesorului Paul BRAN i s-a oferit în anul 1993 prima Diplomă și Medalie Grigore MOISIL de către Asociația Profesională INFOREC ca recunoaștere a meritelor sale în dezvoltarea învățământului universitar de informatică economică în țara noastră.
M-a impresionat la profesorul Paul BRAN că a fost primul rector care a avut ușa deschisă oricărei persoane care ar fi dorit să vorbească cu el și faptul că el avea soluție la orice problemă. Eu ca șef de catedră, am găsit tot timpul soluție favorabilă oricărei probleme cu care am mers la rector, chiar și atunci când colegul meu de catedră de la sisteme de operare, care era prorector nu-mi oferea soluția normală la problema pe care doream s-o rezolve, căci doar Paul BRAN avea deschiderea necesară de manager adevărat, de constructor, de om pus de Dumnezeu acolo să facă bine oamenilor.



(18 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment