Wednesday, February 22, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Elena CIUREA

Elena CIUREA a fost colega mea de grupă din studenție. Era o femeie așezată la locul ei. Știam că nu a avut o viață ușoară înainte de a veni la facultate, căci era un pic mai mare ca noi cei care veniserăm la facultate direct de pe băncile liceului. Învăța bine Nuți CIUREA, căci așa îi ziceam. 

Știu că s-a întâmplat să apar cu soția mea la teatru la Grădina Icoanei unde se juca piesa Elisabet R în care apăreau Toma CARAGIU și Gina PATRICHI și era și Nuți CIUREA. Ne-am salutat și a doua zi, colega mea mi-a zis că soția mea are ochii unei căprioare, ceea ce mi s-a părut ceva extraordinar.

Anii au trecut și după foarte mulți ani față de 1980 când noi am avut întâlnirea de 10 ani de la terminarea facultății, am văzut că sunt așteptat la etajul al IV-lea la birou la sala 2403 de către o doamnă. Am recunoscut-o după privire și apoi după voce. Era Nuți CIUREA. A venit să-mi zică de faptul că fiul ei avusese examen cu mine la Structuri de date și luase o notă mare. Era și el de față. M-am minunat să văd că Nuți CIUREA a înțeles ceea ce le spuneam eu studenților chiar în prima zi de curs cu mine, adică să nu vină cu pile, să nu vină cu părinții la examen și să nu invoce situații medicale vechi la examene noi. Așa cum o știam eu pe fosta mea colegă Nuți CIUREA, eram sigur că-i dăduse o educație aleasă fiului ei, îl pusese să muncească, pentru toată viața ei Nuți CIUREA, a muncit din greu să ajungă unde era. Acest lucru m-a impresionat, căci sunt oameni care numai prin trudă reușesc să evolueze și ea a reușit!



(22 februarie 2023)



No comments:

Post a Comment