Sunday, February 26, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Gheorghe LUPU

Și Gheorghe LUPU mi-a fost student și încă un student foarte bun. Voi scrie aici despre o întâmplare. Lucram la un contract și vinerea, am fost anunțat de un partener că se retrage, iar predarea unei faze, era luni. Era o situație critică. Mi-a venit ideea să stau de vorbă cu doi dintre cei mai buni studenți ai mei și aici mă refer la Gheorghe LUPU și la Adrian LICURICEANU. Le-am explicat ce este de făcut și i-am rugat să mă ajute să ies la liman cu ceea ce partenerul nu oferea. Am îmărțit sarcinile. Am lucrat neîntrerupt vineri în partea a doua a zilei, sâmbătă și duminică, iar duminică spre seară scoteam la imprimantă partea din documentația aferentă, căci programele erau deja integrate. Norocul nostru a fost că respul lucrărilor specifice acelei faze le aveam făcute deja și doar acea bucățică trebuia realizată. Aportul lui Gheorghe LUPU a fost decisiv. Mă bazam pe ceea ce știa el să facă, pentru că mai lucrase și cu alte ocazii și lucrase bine.
Nu era o surpriză, căci Gheorghe LUPU era unul dintre studenții de la Secția de Informatică Economică din Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică intrați în facultate printr-o selecție dură cu două matematici și o fizică la examenul de admitere, în plus pe vremea aceea, liceul era liceu și se făcea carte adevărată. În plus, pe durata celor cinci ani de studii, disciplinele aveau marea lor majoritate două semestre, examenele erau scris și oral pe calculator și notele reflectau cu adevărat că studentul știe programare, adică să scrie programe, nu să recite programe.
Împreună cu Gheorghe LUPU și cu alți studenți, am elaborat niște materiale pe care le redau aici.
Ion IVAN, Alexandra KARADIMOU, Adrian LICURICEANU, Gheorghe LUPU - Metrici de complexitate software bazate pe dependențele instrucțiunilor, Informatica Economică, vol. 3, nr. 3, 1999, pg. 11 - 19
Ion IVAN, Alexandra KARADIMOU, Sebastian TCACIUC, Gheorghe LUPU - Aplicații orientate obiect în limbaj de asamblare, Studii şi Cercetări de Calcul Economic şi Cibernetică Economică, vol. 33, nr. 3, 1999, pg. 11 – 22
Ion IVAN, Gheorghe LUPU, Adrian LICURICEANU, Substituiri de metrici software, Studii şi cercetări de calcul economic şi cibernetică economică, vol. 33, nr. 1, 1999, pg. 25 – 34
Am admirat tot timpul la acest student modestia lui, capacitatea de a vei cu soluții și profunzimea abordărilor, toate având ca sursă muncă, muncă și iar muncă.





(26 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment