Monday, February 27, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Doru ȚUȚUI

 Doru ȚUȚUI a fost studentul meu la Secția de Informatică Economică, în vremurile bune, când facultatea se făcea pe 5 ani. Publicasem articolul
Ludovic TOVISSI, Ion PURCARU, Ion IVAN – Corelatia entropica pentru trei caracteristici ale unei colectivitati, Revista de Statistica, nr. 2 si 3, 1981, pg. 28 – 37, 6 – 13
și mă gândeam că este necesar să scriu un program FORTRAN pentru a face calculele de acolo. L-am întâlnit pe studentul Doru ȚUȚUI care a dovedit că este un programator foarte bun, în stare să scrie el acest program. I-am prezentat articolul, i-am zis ce verau și Doru s-a pus pe treabă. Am definit împreună un set de date de test și nu după mult timp, el a venit și cu programul numit de el CORENTRI și cu testele care arătau că programul mergea. Acest lucru m-a determinat să și scriem un articol de utilizarea corelației entropice în compresia de date. Articolul este referit prin:
Ion IVAN, Daniel VERNIȘ, Doru ŢUȚUI - Entropia şi compresia de date, Revista Română de Informatică şi Automatică vol. 7, nr.4, 1997, pg. 35-42
Trebuie să spun că Doru ȚUȚUI mi-a dovedit că este un profesionist, un informatician de înaltă clasă pentru că știe să asculte, știe să țină seama de ceea ce vrea utilizatorul și proiectează programul ca să facă ceea ce trebuie, dar care să aibă și cappacitatea să preia eventuale modificări ce apar în timp. El este un băiat calm, ascultător, care vine cu argumente, care pune doar întrebările necesare și care trece la treabă. M-a impresionat prin eficiența lui în a scrie programe și prin calitatea textului sursă elaborat de el. De regulă, când pribeam programe, găseam unele asperități. În cazul lui CORENTRI nu a fost nevoie de nimic, pentru că textul sursă era curat ca lacrima.

(27 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment