Saturday, February 18, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Marcel STOICA

Nu am cunoscut niciodată un om mai generos ca profesorul Marcel STOICA. Când am venit eu în Catedra de Cibernetică Economică asistent universitar stagiar în anul 1970, el era lector universitar. A predat un curs de simulare, dar imediat ce a apărut cursul scris de el, s-a desființat disciplina căci deveniseră foarte mulți tipi deștepți peste noapte.
În anul 1974 Marcel STOICA a susținut teza de doctorat de 220 pagini, intitulată Studiul muncii prin metode de simulare coordonată de profesorul universitar Ludovic TOVISSI.
Am observat că în acele vremuri se crease un curent în virtutea căruia oamenii care erau periculoși, erau înlăturați din catedră, spunându-li-se că nu au nicio șansă de promovare. Și cu Marcel STOICA tot așa s-a întâmplat, căci într-un an am aflat că el s-a mutat la Catedra de Eficiență Economică a Investițiilor, unde a evoluat excepțional, căci șeful de catedră de acolo era un adevărat manager, care știa să aprecieze adevăratele valori.
Marcel STOICA m-a impresionat prin faptul că a dezvoltat o serie de teorii plecând de la mulțimile vagi, a ajuns la o teorie a mulțimilor subtile, unde el a scris foarte multe articole. Când împreună cu Claudiu HERȚELIU am lansat revista JAQM, în numărul 1, vol. 3 din 2008, paginile 106 - 107,  am dedicat un articol profesorului Marcel STOICA la a 75-a aniversare.
Profesorul Marcel STOICA a scris multe cărți valoroase, singur sau în colaborare, lucru care m-a impresionat, căci indiferent care au fost vicisitudinile vremurilor, el nu s-a lăsat doborât și a mers mai departe, mai hotărât și mai bun de fiecare dată. El a scris cărți în colaborare cu Marin ANDREICA, Florica LUBAN, Ion IONIȚĂ, Ion VĂDUVA, Ioan ODĂGESCU, Camelia RAȚIU-SUCIU, Mihai BOTEZATU, Iacob CĂTOIU, Radu POPESCU, dar și cu alții. Marcel STOICA s-a dovedit a fi un om de echipă, iar cercetările sale evidențiază prin complexitatea lor această latură specială.





(18 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment