Sunday, February 19, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Iulian LUCACI

Iulian LUCACI a fost unul dintre studenții cu care am colaborat de-a lungul perioadei în care el a urmat un curs de master de Securitate Informatică la Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, iar eu am predat cursul de Etică profesională.
Una dintre temele de la acest curs era elaborarea unui cod de etică de către fiecare student, pentru meseria pe care o exercită la locul de muncă, dând astfel posibilitatea studenților de a fi creativi, de a ieși din șabloanele cu care de regulă sunt obișnuiți.
Analizând propunerile studenților, am văzut că una dintre soluții este excelentă, bine structurată, documentată și cu suficient de multe detalii. Am convenit cu autorul acestei soluții, studentul ulian LUCACI,  să trecem la nivelul următor.  Așa s-a născut capitolul de carte referit prin:
Ion IVAN, Iulian LUCACI - Informatics Ethic Codes ,INFORMATICS SECURITY, Editura ASE, Bucuresti, Ion IVAN, Ctristian TOMA - coordinators, 2006, pp. 195 -217, ISBN (10) 973-594-840-0, ISBM (13) 978-973-594-840-5.
Cu acest prilej am avut posibilitatea să cunosc un tânăr care a lucrat temeinic, s-a documentat foarte bine și a reușit să dezvolte o problematică extrem de importantă pentru cei de lucrează în domeniul informaticii, dar și pentru cei care utilizează aplicațiile informatice, pentru că oricât software care să protejeze aplicațiile informatice din mediul online vom avea, marile probleme apar la gestionarea parolelor, a accesului la bazele de date și la lucrul cu calculatorul în general, pentru că așa cum rezultă din acest capitol, pericolele privesc la tot pasul în cazul în care oamenii lucrează fără respectarea unui minim de reguli etice, iar prejudiciile aduse sunt incomensurabile de cele mai multe ori.
De mulți ani eu sunt prieten cu Iulian LUCACI, care este informatician cu performanțe speciale, dar și cu preocupări deosebite în afara meseriei sale.

(19 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment