Tuesday, February 28, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Silviu NICULESCU

Și Silviu NICULESCU a fost studentul meu și el a fost într-o promoție absolut remarcabilă, cred datorită criteriilor foarte bune de selecție a studenților pentru Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, iar aici mă refer la examenul de admitere care avea două probe de matematică și o probă de fizică și cu aceasta am spus totul.  
Eu știu că circula un anumit folclor legat de persoana mea.
Eu nu acceptam pile la examene.
Eu apreciam doar pe studenții care munceau și aveau rezultate.
Eu nu acceptam pe cei care invocat motive pentru a justifica lipsa rezultatelor.
Silviu NICULESCU era studentul cu care dacă discutai să realizeze un anumit program și fixai o anumită zi și o anumită oră, el venea cu programul exact la momentul stabilit și când testai produsul, acesta se dovedea că are o calitate remarcabilă.
Silviu NICULESCU era exigent cu ceea ce realiza.
Silviu NICULESCU verifica totul până la cele mai mici detalii.
Silviu NICULESCU se documenta îndelung.
Silviu NICULESCU alegea forma cea mai convenabilă și rafinată a produsului cu care se prezenta.
Pe durata colaborării noastre, am realizat împreună mai multe materiale, dintre care enumer aici:
Ion IVAN, Silviu NICULESCU, Catalin BOJA - Clonarea bazelor de date, în Revista Română de Informatică şi Automatică, vol. 12, nr. 4, 2002, pg. 46 – 53
Ion IVAN, Paul POCATILU Marius POPA, Cătălin BOJA, Silviu NICULESCU - Replicarea bazelor de date, lucrare în simpozionul Tehnologii educaţionale pe platforme electronice în învăţământul ingineresc al Universității Tehnice de Construcții, Editura CONSPRESS, Bucureşti, 9 – 10 mai, 2003 (în format electronic).
El face parte din echipa celor 32 de coautori care au participat la realizarea lucrării:
Ion IVAN, Marius POPA, Paul POCATILU ( coorodnatori) - Structuri de date ,vol. 1 si vol. 2, Editura ASE, Bucureşti, 2008.
Vol. 1: Tipologii de structuri de date, 770 pag., ISBN 978-606-505-032-7.
Vol. 2: Managementul structurilor de date, 534 pag., ISBN 978-606-505-033-4.
Lucrarea a fost distinsa cu Premiul Academiei Romane Tudor TANASESCU pe anul 2008.
Am fost onorat să colaborez cu acest tânăr deosebit și sunt sigur că el a avut o evoluție remarcabilă pe informatician, pentru că nivelul său de abordare a problemelor i-au permis să ofere soluții pe care sunt sigur că beneficiarii le-au apreciat foarte mult.



(28 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment