Sunday, February 19, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Cornelia IOANA

Cornelia IOANA mi-a fost colegă de grupă în studenție. Fusesem și coleg de clasă cu Cornelia la Liceul Al. ODOBESCU din Pitești. ea era o studentă care învăța pentru seminarii și pentru examene. Când intram la examenele orale, Cornelia IOANA răspundea foarte bine și lua note foarte bune, ceea îmi ușura mult sarcina, căci una este să răspunzi la examen după ce ai avut înainte un student care a luat o notă excelentă și profesorul este încântat și cu totul altfel stau lucrurile atunci când îți vine rândul să răspunzi după un student care a reușit să-l enerveze pe profesor cu răspunsurile lui proaste sau cu obrăzniciile lui de student impertinent.
Cu media ei de absolvire, Cornelia IOANA a obținut la repartiția guvernamentală un post în București, dar a preferat la scurt timp să revină în Pitești. După căsătorie avea casa chiar peste drum de servici. Ea lucra la Centrul Teritorial de Calcul Pitești - TCT. După ce s-a desființat CTC a lucrat ca informaticiană de succes la o bancă mare tot în Pitești. 
Deși am trecut foarte des prin Pitești, am ezitat să o întâlnesc pe Cornelia, fără a avea un motiv. La un moment dat, ea m-a sunat și am reușit ca în anul 2021 s-o întâlnesc la o cofetărie. Era aceeași Cornelia IOANA, cu vocea ei caldă, cu vorba rară și cu ochii vioi de femeie deșteaptă. Mi-a vorbit despre copiii ei, despre ce a făcut în ultimele câteva zeci de ani și de faptul că acum i-a rămas cititul de cărți, treabă cu care rămăsese în urmă și pe care dorea s-o recupereze.



(19 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment