Sunday, February 26, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Filofteia STAICU

Lui Filofteia STAICU îi spuneam tanti Tia. Era cunoscută că avea darul ghicitului în cafea. Mie mi-a ghicit de câteva ori și ceea ce mi-a zis așa a fost. Nu le voi enumera aici acele elemente, dar așa a fost și de aceea scriu aici despre Filofteia STAICU, căci ghicea foarte bine în cafea.
Tanti Tia era croitoreasă. Avea două fete și după ce i-a murit bărbatul a trebuit să muncească să întrețină cele două fete și pe mama ei și a făcut-o foarte bine, căci fetele au terminat școli, s-au măritat și au ajuns oameni la casele lor, dar nu am mai știut de ele încă de pe vremea când era elev la gimnaziu.
Tanti tia fuma. Erau scene de-a dreptul comice când mergeam la ea cu ceașca de cafea să-mi ghicească. Îi duceam și un pachet de țigări Naționale, cele mai ieftine de un leu și paisprezece bani pac hetul. Așa mi-a zis mama să procedez ca să iasă bine la ghicit, căci nimeni nu ghicește degeaba. tanti Tia desfăcea pachetul de țigări, aprindea o țigară, trăgea câteva fumuri. Își potrivea ochelarii și se uita în ceașcă. Niciodată nu a vorbit mult. M-a lămurit în câteva propoziții. Erau ca niște sentințe anunțate prin gura ei, pe care realitatea o repeta peste câteva zile din gurile altora. Nu oricine are acest dar. Este un dar ghicitul în cafea. Nu am explicație, dar dacă cineva îmi spune de 11 ori ceva despre niște evenimente cu mut înainte de a se produce și evenimentele se ordonează așa cum le-a zis tanti Tia, nu mai este vorba de nicio întâmplare. Nu a fost niciodată vorba de a alege dintre DA și NU, ci de a spune o variantă dintre multe elementele unor liste lungi. Am puterea să scriu aici că am fost profund impresionat de mesajele transmise de tanti Tia, căci ele aveau puterea adevărului cert spus cu mult înainte ca evenimentul să se producă.



(26 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment