Tuesday, February 28, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Cristian CODREANU

Prin intermediul profesorului Victor PATRICIU de la Academia Tehnică Militară - ATM, am avut fericitul prilej de a începe colaborarea cu un tânăr asistent universitar la vremea aceea de la catedra de Calculatoare de la ATM, pe nume Cristian CODREANU. Eu am o privire ceva mai rigidă asupra lucrurilor. La mine, un programator adevărat este acela care știle să programeze în limbaj de asamblare, iar Cristian CODREANU este programatorul care programează în limbaj de asamblare. Un astfel de programator înțelege totul despre semnificația oricărui șir de biți care se prelucrează și înțelege exact orice mesaj oferă sistemul de operare, căci prin intermediul limbajului de asamblare totul devine logic, transparent și rațional în tot ceea ce se petrece în fluxurile calculatorului, care pentru un astfel de programator este doar un automat finit determinist și nimic altceva.
Cristian CODREANU a avut seminarii de programare în limbaj de asamblare la cursul pe care eu îl țineam pentru studenții de la Secția de Informatică Economică de la Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, din vremurile în care cartea era carte, studenția era studenție și munca era muncă. Cristian CODREANU a dat dovadă în acele vremuri de calități de dascăl și era foarte apreciat de studenți pentru că lucrase mult în programare și experiența își spunea cuvântul, căci la programarea în limbaj de asamblare ori este ceva, ori nu este nimic, exact cum era cu cheestia cu xecolul al XXI-lea ori va fi religios, ori nu va mai fi deloc.
Am colaborat cu Cristian la realizarea unor materiale referite prin:
Ion IVAN, Cristian CODREANU – Optimizarea programelor Assembler, revista Informatica Economică, nr. 6, 1998, pg. 26 – 37
Ion IVAN, Paul POCATILU, Doru CAZAN -coordonatori - Practica dezvoltarii software in plimbaje de asamblare, Editura Economica, Bucureşti, 2002, pg. 560, ISBN 973-590-652-X. 
Cristian CODREANU este unul dintre cei 16 coautori care au contribuit la realizarea acestei cărți.
Eu am două semne din care stabilesc că mă voi înțelege cu cineva să colaborez, când dăm noroc și când îl pribvesc în ochi pe respectivul. De la primul dialog pe care l-am avut, cele două elemente m-au ghidat spre ideea că vom colabora excelent și așa a și fost.


(28 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment