Sunday, February 19, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Ștefan FILIPESCU

De Ștefan FILIPESCU am auzit din prima zi în care am ajuns să lucrez ca analist în Centrul de calcul al ASE. El venea zilnic prin birouri și-și saluta colegii. O doamnă i-a făcut cunoștință cu mine. De atunci, ori de câte ori avea noutăți, eram printre primii care le aflam. Când zic noutăți, zic informații despre excursiile pe care nea Fănică le organiza.
Cu nea Fănică am mers pe Valea Oltului.
Cu nea Fănică am mers la Budapesta în iarna lui 1974. 
Cu nea Fănică am mers la Chișinău și Kiev înainte de 1989.
Cu nea Fănică am mers de mai multe ori la Kiev și Moscova înainte de 1989.
Cu nea Fănică am mers la Moscova și Leningrad de mai multe ori înainte de 1989.
Cu nea Fănică am mers la Ruse în Bulgaria înainte de 1989 de mai multe ori.
Cu nea Fănică am mers în RDG în vara lui 1972.
Nea Fănică avea talentul de a descrie excursia și de a obține de la organizatori prețuri decente, dar și posibilitatea de a plăti excursia în rate, ceea ce era un mare avantaj pentru un debutant în meserie care avea un salariu în mână de 1480 lei în primul an, 1910 lei în al doilea an și 2100 lei în al treilea an, iar o excursie cu trenul în URSS  de 10 zile depășea 1400 lei.
M-a impresionat Ștefan FILIPESCU că era om de acțiune și când spunea ceva, vorba lui era vorbă. Nu s-a întâmplat niciodată să planifice o excursie și să ne trezim că se amână sau se anulează. Era un om corect și știa să vorbească, să ne atragă în a ne înscrie la excursii. Dacă am văzut orașe din fosta URSS lui Ștefan FILIPESCU trebuie să-i mulțumesc din tot sufletul. Îmi amintesc că într-o excursie am mers cu un tip care avea rude la Moscova și le-a vizitat. Când s-a întors de la rude, avea sub brațe busturi mari ale lui V. I. LENIN. Mulți colegi s-au minunat, dar nu au făcut glume, căci vremurile nu permiteau. În sinea noastră, fiecare avea textul său, căci la orice cadou te-ai fi așteptat, dar la busturi, nu.

(18 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment