Thursday, February 23, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Constantin MITRUȚ

Și Constantin MITRUȚ profesor universitar la Departamentul de Statistică și Econometrie mi-a fost student, nu orice fel de student, ci un student foarte, foarte bun. Eu în acele vremuri aveam seminarii de programare în limbajul COBOL și m-a impresionat logica cu care Constantin MITRUȚ aborda problemele și scria programe și desena scheme logice. Eu am reținut numai numele unor studenți speciali și dacă numele de Constantin MITRUȚ l-am reținut, a fost pentru faptul că el era un student special, care învăța temeinic și care era activ la seminariile pe care eu le coordonam.
L-am întâlnit în ASE pe Constantin MITRUȚ la câțiva ani de la terminarea facultății. Devenise asistent universitar în Catedra de Statistică și era asistentul profesorului Ion CAPANU. 
Constantin MITRUȚ este absolvent al Secției de Statistică Economică de la Facultatea de Calcul Economic și Cibernetică Economică, promoția 1976.
Constantin MITRUȚ a susțtinut în anul 1987 teza de doctorat  intitulată  și coordonată de profesorul Ludovic TOVISSI, profesorul excepțional, pe care și eu l-am avut conducător științific.
În intervalul 1979 - 1990, Constantin MITRUȚ a fost asistent universitar.
În intervalul 1990 - 1993, Constantin MITRUȚ a fost lector universitar.
În intervalul 1993 - 1997, Constantin MITRUȚ a fost conferențiar universitar.
Din 1997, Constantin MITRUȚ este profesor universitar.
Constantin MITRUȚ a publicat mai multe lucrări științifice fie ca singur autor, fie în colaborare cu  Vergil VOINEAGU, Alexandru ISAIC-MANIU, Daniela ȘERBAN, Marin DINU, dintre care enumer aici: Basic econometrics for business administration - 2007, Statistica - 2002,  Knowing Centenary Romania - 2018, Culegere de lucrari practice pentru statistica economica : pentru uzul studentilor - 1983, dar și multe altele.
Profesorul Constantin MITRUȚ a fost decal al Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică.
Profesorul Constantin MITRUȚ a fost prorector al ASE.
M-a impresionat Constantin MITRUȚ prin tactul său, prin caracterul echilibrat și prin talentul de a ține balanța tuturor situațiilor în echilibru, astfel încât corabia la cârma căreia s-a aflat să navigheze în direcția bună și anume, spre progres, lucru care s-a văzut prin dinamismul imprimat facultății în perioada în care a fost decan. Pentru patru ani din mandatele sale de opt ani am fost și eu șef de catedră și dacă la finalul meu de mandat am mers să-i mulțumesc pentru ceea ce a făcut pentru catedra de Informatică Economică, înseamnă că chiar a făcut lucruri minunate pentru noi.


(23 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment