Wednesday, February 22, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Constantin DUGULEANĂ

Constantin DUGULEANĂ a fost studentul meu acum mulți, chiar foarte mulți ani, dacă el mai are vreo doi sau trei ani până să se pensioneze. Constantin DUGULEANĂ sau mai pe scurt Costică DUGULEANĂ a fost exemplul viu al persoanei care levitează. Eram pe Bulevardul MAGHERU și în fața mea era un tânăr care o ținea de mână pe o tânără și după cum mergea el, mi-a dat senzația că plutește, nu calcă pământul. La un moment dat, după ce am trecut să mă uit la o vitrină, mi-am dat seama că tânărul care plutea era Constică DUGULEANĂ, iar tânăra era tot studentă de-a mea, Liliana, viitoarea lui soție.
Am rămas într-o relație excelentă cu Constică DUGULEANĂ încă de pe vremea când el era student în primul an de studenție, de la o practică de munci agricole, căci el s-a remarcat ca fiind un băiat foarte vrednic, disciplinat și respectuos.
După ce a terminat facultatea, Constică DUGULEANĂ a mers la Mioveni și a lucrat în informatică pentru Uzinele Dacia Pitești. Eu îl știam un tip foarte deștept. Am ținut legătura și am vorbit la telefon. După Revoluție am văzut că la Universitatea din Brașov se scoteau posturi le concurs și l-am căutat pe Constică DUGULEANĂ. El și soția lui au dat concurs și au devenit cadre didactice. Acum sunt cu vecime de peste 30 de ani în învățământ. De mai multe ori l-am întâlnit pe Constică DUGULEANĂ și am avut și colaborări la niște proiecte europene de-a lungul anilor. Ori de câte ori este ziua lui de naștere sau de Sf. Constantin și Elena, îl sun. Îmi face plăcere să discut cu el. Constică DUGULEANĂ m-a impresionat că tot ceea ce a făcut, a făcut cu brațele și cu inteligența lui și mi-a întărit convingerea că un om dacă în matricea lui care-l definește are toate elementele necesare, acestea nu se schimbă niciodată. dacă el e definit ca om muncitor, el este și rămâne un om muncitor. Dacă el este un om corect, el va rămâne un om corect. De aceea, Constică DUGULEANĂ este exact așa cum l-am cunoscut eu în baza de practică agricolă când era boboc, căci așa se zice la studenții de anul întâi, așa a fost în studenție, așa a fost când lucra în industrie ca informatician și așa este și acum când lucrează în mediul academic.

(22 februarie 2022) 

No comments:

Post a Comment