Tuesday, February 21, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Florica WAGNER

Pe doamna lector universitar Florica WAGNER o știam de când am venit în Catedra de Cibernetică Economică în septembrie 1971. Mie îmi plăceau luările sale de cuvânt de la ședințele de catedră, căci aveau substanță. 
Florica WAGNER nu lăuda pe nimeni.
Florica WAGNER nu peria pe nimeni. 
Florica WAGNER nu vorbea să se audă vorbind.
Florica WAGNER era în sub-colectivul de Statistică a ramurilor, iar eu eram în sub-colectivul de Informatică economică, deci discuțiile nu se produceau decât la ședințele de catedră.
S-a întâmplat undeva prin 1980 să fiu adus urgent dintr-o bază de practică și introdus într-o ședință, exact la momentul în care se făceau alegerile pentru BOB - biroul organizației de bază. M-am trezit propus să fac parte din BOB și am fost luat prin surprindere. Din acel moment am devenit secretar cu probleme organizatorice. Eu trebuia să întocmesc dosarele de primire în partid, dosare extrem de dificil de elaborat pentru a fi fără cusur. Atunci am stat de vorbă cu Florica WAGNER are era șefa mea directă și m-a sfătuit să merg la un domn profesor la comitetul mare, care este doctor în întocmit dosare. Am mers, domnul acela m-a învățat și așa am devenit și eu maestru în a întocmi acele dosare. De acolo am rămas cu meteahna că lucrul trebuie făcut bine, dar ca să-l faci bine, mai întâi trebuie să înveți cum se face acel lucru bine și nu oricum, ci doar de la cel care știe să-l facă foarte bine și dovedește acest lucru cu prisosință.
Au fost situații extrem de delicate, căci în ședințe se puneau tot felul de probleme.
Chiulea careva, îl discutai în ședință.
Divorța careva, îl puneai în ședință.
Fluiera câte unul în biserică, își punea cenușă în cap în ședință.
Doamna Florica WAGNER știa cum să pună problema și nu se făcea caz de nimic, ci totul era tratat la nivel minim, căci noi aveam alte treburi de făcut, învățământul universitar, fiind una dintre ele.
Am admirat tactul lui Florica WAGNER în a discuta cu studenții și mai ales, modul constant prin care ea selecta pe baza unor criterii valorice acei studenți care să depună dosarele de intrare în partid, media fiind elementul cheie, de la care Florica WAGNER nu făcea rabat niciodată.



(21 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment