Saturday, February 25, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Coriolan MAREȘ

Coriolan MAREȘ a fost asistentul universitar la disciplina Contabilitate, în vremea studenției mele. El avea un anume fel de a fi, încât învățai contabilitate de plăcere.
Coriolan MAREȘ este absolvent al Facultății de Finanțe și Contabilitate din Academia de Studii Economice, promoția 1966.
Coriolan MAREȘ la vârsta de 43 de ani, a susținut în 1979 teza de doctorat de 195 pagini, intitulată  Modernizarea contabilității cheltuielilor de producție ți a calculației costurilor în construcții și coordonată de profesorul universitar Victor PUCHIȚĂ.
De-a lungul anilor profesorul Coriolan MAREȘ a scris cărți singur sau în colaborare precum: Contabilitatea unitatilor industriale pentru Facultatea de Finante-Contabilitate - 1981, Contabilitatea unitatilor de constructii si transporturi - 1982,  dar și multe altele.
Am fost prieten cu Coriolan MAREȘ pe Facebook și tot de pe Facebook am aflat că el ne-a părăsit, lucru care m-a întristat enorm, pentru că asemeni unui învățător, el mi-a pus în mână creionul numit CONTABILITAE și am reușit să înțeleg ceea ce era de neînțeles până la el. M-a impresionat la profesorul meu de atunci Coriolan MAREȘ tactul de care dădea dovadă în discuțiile cu noi, studenții de la Secția de Mecanizarea și Automatizarea Calculului Economic, studenți pentru care disciplina de Contabilitate era undeva la și așa mai departe, căci în mintea noastră numai bytes și calculatoare se învârteau și nu mai era loc și de altceva. El știa cum să ne readucă la realitate, cu calm, cu zâmbetul și cu privirea lui inteligentă, căci vorbele, fără toate acestea ar fi trecut pe lângă noi cum trece apa prin penele gâștelor.

(25 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment