Saturday, February 25, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Dorina MOANȚĂ

Pe Dorina MOANȚĂ am cunoscut-o când mergeam la etajul al III-lea din Centrul de calcul al ASE la prietenii mei pe când eu eram asistent universitar la Catedra de Cibernetică Economică. Ea lucra ca matematiciană la sectorul condus de dr. Vasile IONESCU. Chiar am fost lacăsătoria civilă a ei cu cercetătorul Ion MOANȚĂ de la Institutul de Etnografie și Folclor, un om de toată isprava și cu o cultură remarcabilă.
Dorina MOANȚĂ a trecut în Catedra de Matematică după Revoluția din 1989. 
În 1998 Dorina MOANȚĂ a susținut teza de doctorat de 194 de pagini intitulată Modelarea cibernetico-economică a sistemelor de transport și coordonată de profesorul universitar Eugen ȚIGĂNESCU, obținând titlul de doctor în cibernetică și statistică economică.
Știu că Dorina MOANȚĂ a publicat o carte despre problema de transport tridimensională pe care mi-a oferit-o cu autograf.
Pe mine m-a impresionat Dorina MOANȚĂ pentru dârzenia cu care s-a luptat să evolueze, căci față de mine care am prins și vremuri ceva mai bune, ea a traversat perioada cea mai bună din viață în niște condiții în care erau închise toate porțile și aici mă refer la posibilitatea de a evolua profesional, căci în Centrul de calcul al ASE erau blocate posturile de concurs pentru cercetătorii științifici cu zecile de ani, indiferent de realizările oamenilor de acolo. Eu am apreciat-o pe Dorina MOANȚĂ pentru munca ei de cercetătoare științifică din sectorul doctorului Vasile IONESCU și pentru faptul că ea era omul care a mers pe principiul tac și fac și las pe alții să aprecieze munca.


(25 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment