Saturday, February 18, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Bella MIHNEA

Când eram student în anul al IV-lea am făcut practică în Centrul de Calcul al ASE și mergeam frecvent la biblioteca de la etajul al VII-lea unde unde se găseau cărți venite din America, din Anglia, din Franța, din Germania, din Belgia, dar erau numai și numai cărți de informatică, teze de doctorat. Erau acolo și reviste deosebite pentru acele vremuri. Mie îmi plăcea să stau la bibliotecă și să citesc cărți la prima mână, căci găsisem multe erori în cărțile de prograsmare publicate la noi. Erau programe nerulate în cărțile noastre sau aveau erori de colaționare. Eu nu aveam timp să mă apuc să găsesc greșeli în cărți  și nici nu aveam disponibilitatea de a mă apuca să le corectez.
La un moment dat, a venit un dulap cu multe sertare la etajul al VII-lea unde se puneau fișele cărților din depozit. Doamna bibliotecară m-a rugat pe mine și pe un domn care lucra cercetător în Centrul de calcul, căci purta halatul alb al salariaților de acolo, să ajutăm la cărarea acelui mic dulap. Am făcut acest lucru și de atunci, am rămas într-o relație bună cu doamna bibliotecară, doamna Bella MIHNEA. A văzut interesul meu pentru lectură și la un moment dat mi-a permis să intru în depozitul de carte rară, atenționându-mă ca atunci când scot o carte din raft să o consult, să am grijă să o pun la loc, exact pe poziția de unde am luat-o. Așa am și făcut.
Am aflat cum doamna Bella MIHNEA obținea la schimb cărți. Ea trimitea numere din revista publicată de Centrul de calcul publicată în limba engleză și intitulată  Economic Computation and Cybernetics Studies and Research și primea de la edituri, de la universități, de la centre de cercetări, materiale la zi realizate acolo.
Am fost impresionat de strădania acestei doamne cu numele Bella MIHNEA, de a face ceea ce văd că nu prea se întâmplă în ziua de azi și sunt acum numai plângăcioși care stau ca milogii să le dea statul bani, dar ei nu ar face nimic pentru a obține ceva din proprie inițiativă.
Și acum am în minte imaginea luminoasă a doamnei Bella MIHNEA care pregătea plicurile către diferite destinații, în care introducea numere ale revistei. Și acum rememorez vorbele sale prin care mă îndemna să fac lucrurile temeinic, cu pasiune și cu corectitudine maximă, căci numai așa voi reuși în viață.


(18 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment