Cine vrea să vadă unde rulează un film sau ce fimle rulează la cinematografe, ar trebui să se lămurească rapid cum stau lucrurile dând o căutare după cuvinte cheie pe Google. Spun ar trebui, pentru că în realitate este o aventură să cauți pe internet așa ceva din cauza structurării foarte proaste a interfețelor.
Apare o hartă. Apar restaurantele din vecinătatea cinematografului. Apare o histogramă. Până la filmele pe care aș vrea să le văd e cale lungă. Chiar sunt informații neinteresante, căci în mod normal eu când intru pe Internet și dau numele unui cinematograf trebuie să văd:
- filmele care rulează,
- zilele și orele în care rulează filmele,
- prețul biletului,
- unde se află cinematograful,
- dacă am parcare.
Celelalte informații ar cam trebui să apară ceva mai târziu.
Acum mulți ani am văzut pe aeroportul din München o interfață perfectă. Cred că proiectanții interfeței întrebaseră 100.000 de cetățeni ce-i interesează să afle la ieșirea din aeroport și după răspunsurile date, proiectanții interfețe structuraseră interfața. Au us la început cea mai frecventă chestie, apoi pe a doua și au continuat, astfel încât ultima chestie era cea mai puțin interesantă. La noi nu se procedează așa și de aceea apar interfețe de tot râsul, cu elemente neineresante, enervante. Când eu dau căutare după teambuilding, căci despre acest film este vorba, evident, trebuie să mi se răspundă la întrebarea: unde rulează, să-l văd. Mă localizează în București, deci trebuie să-mi apară lista cinematografelor unde acest film rulează. După aceea dacă am ales un cinematograf, trebuie să văd programul de azi și după aceea pentru Teambuilding trevuie să-mi aleg o altă zi din săptămână câns mi-aș alege să-l văd. Apa după aceea să apară orele și să comand sau cum se zice să rezerv biletul.
Sunt lucruri simple de care proiectanții de interfețe ar trebui să țină seama, dar nu o fac și ne oferă tot felul de aiureli, mai ales când e cazul interfețelor colectoare, care preiau informații despre mai multe entități și vor să le sistematizeze. Isese un ghiveci stupid, căci nici arta integrării de protaluri nu este la îndemâna oricui. trebuie nu numai cunoașterea mediilor de dezvoltare, dar și mult creier în a face o analiză a priorităților celor care ar relaționa cu aplicația pentru a li se oferi strict ceea ce ei au nevoie și nu bazaconii. Eu dacă cer să văd un film, ca mine sunt 99% din indivizi neinteresați să știe la ce restaurante ar mânca ceva după film.
(14 ianuarie 2023)
Apare o hartă. Apar restaurantele din vecinătatea cinematografului. Apare o histogramă. Până la filmele pe care aș vrea să le văd e cale lungă. Chiar sunt informații neinteresante, căci în mod normal eu când intru pe Internet și dau numele unui cinematograf trebuie să văd:
- filmele care rulează,
- zilele și orele în care rulează filmele,
- prețul biletului,
- unde se află cinematograful,
- dacă am parcare.
Celelalte informații ar cam trebui să apară ceva mai târziu.
Acum mulți ani am văzut pe aeroportul din München o interfață perfectă. Cred că proiectanții interfeței întrebaseră 100.000 de cetățeni ce-i interesează să afle la ieșirea din aeroport și după răspunsurile date, proiectanții interfețe structuraseră interfața. Au us la început cea mai frecventă chestie, apoi pe a doua și au continuat, astfel încât ultima chestie era cea mai puțin interesantă. La noi nu se procedează așa și de aceea apar interfețe de tot râsul, cu elemente neineresante, enervante. Când eu dau căutare după teambuilding, căci despre acest film este vorba, evident, trebuie să mi se răspundă la întrebarea: unde rulează, să-l văd. Mă localizează în București, deci trebuie să-mi apară lista cinematografelor unde acest film rulează. După aceea dacă am ales un cinematograf, trebuie să văd programul de azi și după aceea pentru Teambuilding trevuie să-mi aleg o altă zi din săptămână câns mi-aș alege să-l văd. Apa după aceea să apară orele și să comand sau cum se zice să rezerv biletul.
Sunt lucruri simple de care proiectanții de interfețe ar trebui să țină seama, dar nu o fac și ne oferă tot felul de aiureli, mai ales când e cazul interfețelor colectoare, care preiau informații despre mai multe entități și vor să le sistematizeze. Isese un ghiveci stupid, căci nici arta integrării de protaluri nu este la îndemâna oricui. trebuie nu numai cunoașterea mediilor de dezvoltare, dar și mult creier în a face o analiză a priorităților celor care ar relaționa cu aplicația pentru a li se oferi strict ceea ce ei au nevoie și nu bazaconii. Eu dacă cer să văd un film, ca mine sunt 99% din indivizi neinteresați să știe la ce restaurante ar mânca ceva după film.
(14 ianuarie 2023)
No comments:
Post a Comment