Sunday, January 22, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Andrei GOGA

Despre Andrei GOGA am mai scris. Mi-a fost student. Am fost colegi în Catedra de Cibernetică Economică până în 1989. După Revoluție Andrei GOGA a plecat la o bursă în Franța. După ce s-a întors de acolo, l-am văzut mai rar și apoi am auzit că s-a mutat la Cluj. După aceea nu am mai auzit nimic despre el. Noi am lucrat mult timp împreună la elaborarea și publicarea unor articole, dintre care voi prezenta aici câteva.
Ion IVAN, Andrei GOGA - Productivitatea muncii în activitatea de elaborare şi utilizarea sistemelor de programe, Revista de Statistică, nr. 4-5, 1987, pag.75-90
Tudor BARON, Ion IVAN, Andrei GOGA Alexandru BALOG, Constantin BARON - Costul calității produselor program, Teorie şi practică economică, nr. 4, 1986, pag. 31 - 36
Ion IVAN, Andrei GOGA - Utilizarea metodelor informaticii în analiza activității economice a întreprinderii I-II, Revista de Statistică, nr. 10 și nr. 11, 1987, pag. 104-110
Tudor BARON, Ion IVAN, Andrei GOGA - Modelarea costului calităţii sistemelor de programe, Studii şi Cercetări de Calcul Economic şi Cibernetică Economică, vol. 23, nr. 2, 1988, pag. 21-31.
Am apreciat la Andrei GOGA cultura lui economică. El avea un nivel de creativitate absolut remarcabil. Mi-a plăcut profunzimea documentării și analizei soluțiilor pe care le dezvoltam în articolele noastre. El punea multe întrebări. Despica firul în patru și nu treceam la pasul următor decât atunci când eram convinși că totul este rotund, strălucitor și fără fisură. Calmul său era special și genera acel entuziasm care făcea ca timpul să treacă repede și la finalul fiecărei sesiuni de lucru să se vadă rezultate de care ne bucuram ca niște copii, deși știam că eram la jumătatea drumului. Andrei GOGA avea acel har unic, al omului hărăzit să facă un anumit lucru cu mult talent, cu dăruire și cu încredere, căci munca lui va fi apreciată pentru noutatea abordărilor și pentru modul simplu de prezentare a ideilor noi.


(22 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment