Monday, March 27, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Valentin NICOLAE

Dintre toți cei care lucrau în colectivul Catedrei de Planificare au fost doar câțiva cu care am colaborat, căci mizeria ce mi s-a servit atunci când facultatea de Calcul Economic și Cibernetică Economică s-a transformat în facultatea de Cibernetică Economică și Planificare, nu am reușit s-o diger, căci acea așa-zisă unificare nu s-a făcut din cer, ci au existat forțe care au pus o pălărie imensă pe o disciplină de un descriptivism dus până la obscenitate, căci așa am catalogat eu planificarea bolșevică. 
Mă abțin să fac afirmații, că așa cum sunt eu gură bogată, cine știe ce porumbel mai îmi iese din gură și nu știu unde aș ajunge. Dar să revin la profesorul Valentin NICOLAE. 
Valentin NICOLAE a susținut în anul 1973, la 45 de ani,  teza de doctorat de 470 pagini, intitulată Probleme actuale privind planificarea învățământului și coordonată de profesorul universitar Ștefan ARSENE, care era de 49 de ani.
Am avut plăcerea să fac parte din comisia de evaluare a tezei de doctorat a fostului meu student Lukacs BREDA în anul 1997, teză de 303 pagini, intitulată Prognoza dezvoltării turismului în județul Harghita și coordonată de profesorul universitar Valentin NICOLAE, prilej cu care am discutat foarte mult și am lămurit multe din culisele acelei nefericite unificări dintre cibernetica economică și planificare.
Pe mine m-a impresionat Valentin NICOLAE și din vremurile în care răspundea de chestiunile de didactică modernă, căci cu el am vorbit despre realizarea filmului meu despre depanarea unui program ASSIRIS, film făcut de mine cu studentul Mihai PETRE, pe 8 mm, cu un aparat sovietic QUARTZ, folosind mijloacele specifice desenelor animate. Profesorul Valentin NICOLAE m-a încurajat și filmul chiar a fost expus la un salon cu materiale didactice de avangardă.


(27 martie 2023)

No comments:

Post a Comment