Thursday, March 30, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Gheorghe TOMESCU

Aici vreau să scriu despre profesorul Gheorghe TOMESCU de la catedra de Economie politică, cel care era membru în BOB- biroul organizației de bază al cărui secretar am fost eu pe durată de doi ani. Erau probleme extrem de dificile de rezolvat în acele vremuri și acolo erau două persoane cu totul speciale și aici mă refer la profesorii Gheorghe TOMESCU și Geo VASILESCU, oameni cu vastă experiență profesională și de viață.
dacă despre persoanele din ASE am scris câte ceva despre:
- studii,
- doctorat,
- lucrări publicate,
în cazul profesorului Gheorghe TOMESCU voi scrie despre omul Gheorghe TOMESCU care m-a impresionat prin gândirea sa, prin corectitudinea sa, prin profesionalismul său și prin cultura sa. Nu mă voi apuca acum să scriu în detaliu despre problemele cu care eu m-am confruntat, dar voi da totuși un exemplu. Au fost situații în acre colegi de-ai noștri alegeau să nu se mai întoarcă din excursii de prin Franța sau își depuneau actele de plecare definitivă din țară. Mie nu-mi plăceau spectacolele grotești de a-i înfiera pe fugari sau de a-i bălăcări pe cei care-și depuneau dosarele de plecare legală. Am discutat cu profesorul Gheorghe TOMESCU, am ajuns la o concluzie, în baza căreia dacă suntem inteligenți vom evita înfierările cu mânie proletară. Trebuia doar să știm cum se pune problema. profesorul Gheorghe TOMESCU m-a ajutat să definesc o strategie, cu care am mers la comitetul de partid pe ASE și am zis cum stau lucrurile. Acolo am găsit doi oameni cu capul pe umeri, curajoși, care au acceptat strategia cu care plecasem de la sala 2305 unde discutasem cu profesorul Gheorghe TOMESCU. La momentele adevărurilor, am zis ce aveam de zis, am exclus din partid, fără niciun fel de zgomot de fond și totul s-a încheiat civilizat. Dovadă stă faptul că pe unul dintre cei care au plecat eu l-am acompaniat la aeroport și port și în ziua de azi corespondență pe e-mail cu el.


(30 martie 2023) 

No comments:

Post a Comment