Friday, March 24, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Emil MUNTEAN

Nu au fost multe momentele din viața mea când mi-am întâlnit idolii. Chiar au fost foarte puține. Eram la Cluj și profesorul Ștefan NIȚCHI ai cărui musafiri eram eu și profesorul Ion Gh. ROȘCA, ne-a spus că ne oferă o surpriză. Într-o seară de sâmbăta, am mers la un mare hotel din Cluj și am avut surpriza că acolo era omagiat profesorul Emil MUNTEAN, autorul unei cărți referite prin:
Emil MUNTEAN, Viorel COSTEA, Mircu MITROV - Programarea în limbaje de asamblare ASSIRISEditura Tehnică, București, 1976, 336 pg,
Profesorul Emil MUNTEAN era omagiat cu prilejul împlinirii vârstei de 70 de ani. Interiorul restaurantului acela era plin. Domnul profesor Ștefan NIȚCHI, organizatorul evenimentului a mers cu noi și ne-a prezentat. Am strâns mâna profesorului Emil MUNTEAN, am schimbat câteva cuvinte cu el. Pentru mine Emil MUNTEAN era unul dintre idolii mei, căci eu în facultate nu am studiat limbajul ASSIRIS care era limbajul de asamblare al calculatorului românesc FELIX C-256 și ca să lucrez la seminarii am folosit documentația în limba franceză care însoțea calculatorul, dar și cartea scrisă și publicată în anul 1976 de Emil MUNTEAN și colegii lui. A devenit idolul meu profesorul Emil MUNTEAN pentru că scrisese cartea atât de bine, încât din orice unghi aș fi privit-o, ea tot o carte perfectă era.
Am trăit în seara aceea la Cluj, în prezența profesorului Emil MUNTEAN momente înălțătoare, căci aveam în față pe cel care mi-a oferit una dintre cărțile de căpătâi ale programării, așa cum David E. KNUTH o făcuse cu volumele din Art of Programming, proiectată în 7 volume, din care eu am avut numai pe primele trei, care au fost traduse la noi.





(24 martie 2023)

No comments:

Post a Comment