Friday, March 31, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Florea NETCU

Florea NETCU cânta la fluier și la cimpoi. Era membru al orchestrei Doina Argeșului și când era prezentat se spunea că a câștigat un premiu la Festivalul Tineretului și Studenților de la Varșovia din 1955. Când eram elev prin clasele a VI-a și a VII-a la școala nr. 6 din Pitești-Găvana, mergeam la repetițiile de la Casa de cultură 23 August unde apăreau instrumentiștii și soliștii orchestrei Doina Argeșului, fie înainte de spectacol, fie înainte de a pleca prin turnee. Atunci cânta și Florea NETCU. Îmi plăcea că atunci când era anunțat, se ridica de pe scaunul instrumentiștilor din orchestră, venea în față, cânta el ce avea de cântat și după aceea revenea la loc. M-a impresionat faptul că deși avea un premiu obținut la Festivalul de la Varșovia, Florea NETCU nu-și luase nasul la purtare și rămăsese la fel de modest cum probabil o fi fost dintotdeauna. De acolo de jos de unde stăteam eu, vedeam toate detaliile și ceea ce mă impresiona la acest instrumentist erau pantofii care străluceau de lustruiți ce erau. Și costumul lui național îmi plăcea, căci avea ceva din costumul pe care îl avea tata. Cămașa avea o cusătură discretă, pantalonii erau albi și la cămașă avea niște ciucuri mici care erau înnodați la gât. Cimpoiul lui era și el îmbrăcat într-o pânză cusută și avea parcă niște ciucuri, ceea ce nu-mi plăcea deloc.
Îmi aduc aminte că fiul dirijorului apărea în niște fotografii pe un afiș cântând și el la fluier, dar nu l-am văzut niciodată cântând împreună cu Florea NETCU, ceea ce în mintea mea de copil, ar fi fost ceva extraordinar.



(31 martie 2023)

No comments:

Post a Comment