Wednesday, March 29, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Cătălin DRULĂ

La viața mea am cunoscut foarte mulți studenți buni și foarte buni. Cătălin DRULĂ face parte dintr-o cu totul altă categorie. El este studentul cu aplecare spre lucruri deosebite. Discutam cu el despre pictorul GOYA, Francisco GOYA, căci tocmai văzusem într-un muzeu mare din Europa niște picturi făcute de el și mă refeream la La maja desnuda în special. Atunci, studentul Cătălin DRULĂ mi-a vorbit de cartea lui Lion FEUCHTWANGER intitulată GOYA - anevoiosul drum al cunoașterii, pe care el mi-a împrumutat-o și pe care, trebuie să mă laud, am citit-o în două nopți albe, stând așezat pe un prosop pus pe marginea de la cada băii, căci nu aveam un alt loc în casă unde să mă manifest.
Am mai abordat și alte subiecte cu studentul Cătălin DRULĂ, căci el era un om matur, cu o gândire foarte bine structurată, care avea obiective clar definite pe care și le urmărea matematic. Pe o scară de la 1 la 10 a caracterului, Cătălin DRULĂ era un student de nota 10.
Am mai citit de la el o carte a aceluiași Lion FEUCHTWANGER, un jurnal care m-a impresionat căci acolo arăta cum la o distanță de doar câțiva kilometri era o diferență ca de la cer la pământ între o Germanie nazistă unde sărăcia era lucie și o Elveție unde abundența depășea orice închipuire. Era exact ceea ce vedeam eu în 1990 în Bulgaria la vamă săracă și la distanță de doar câteva sute de metri, în Turcia, cornul abundenței se revărsa într-o manieră inimaginabilă, căci capitalismul însemna bogăție.


(29 martie 2029)



No comments:

Post a Comment