Wednesday, March 29, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Ion CĂMĂȘOIU

Pe conferențiarul Ion CĂMĂȘOIU l-am cunoscut pe când mergeam la manifestările științifice organizate de profesorul Ion ROMÂNU, șeful catedrei de Eficiența Economică a Investițiilor. Mi-l amintesc cum mergea el cu un sacou pus pe umeri sau cu cămașă cu mâneci scurte și cu cravate frumoase, pe care eu le admiram, căci și mie îmi plăceau cravatele unicat. dacă mă laud că ori de câte ori oprea mașina 331 în stația din dreptul Fondului plastic de lângă Teatrul NOTTARA, mergeam, dădeam 149 de lei și-mi cumpăram câte o cravată superbă, de rămâneam nu numai eu cu gura căscată.
Conferențiarul Ion CĂMĂȘOIU era invidiat de mulți colegi din catedră pentru ascensiunea lui fulminantă, iar ei dădeau tot felul de explicații halucinante. Eu știu doar că Ion CĂMĂȘOIU era un tip foarte deștept, dar fuma prea mult.
În 1976, Ion CĂMĂȘOIU a susțtinut  teza de doctorat de 200 pagini intitulată Eficienta economica a investitiilor in pomicultura, coordonată de profesorul universitar Oprea PARPALĂ.
Ion CĂMĂȘOIU a scris cărți pe care le-a publicat din care eu amintesc aici:  Ce este eficienta? împreună cu Camelia CĂMĂȘOIU - 1987,  Elaborarea si modelarea planului in unitatile agricole - 1986,  Planificarea activitatii unitatilor agricole comerciale si de servicii : sectiunea planificarea activitatii unitatilor agricole - 1983,   Programele de investitii si dezvoltarea economicaîmpreună cu George GEORGESCU, Liviu ALBU - 1987, dar și multe altele.
Eu am o vorbă: câinele moare de drum lung și prostul de grija altuia. Mulți proști au delirat în legătură cu profesorul Ion CĂMĂȘOIU, din invidie, căci era un tip foarte deștept, cu idei revoluționare în domeniul lui și de aceea au creat tot felul de legende cu un jurnal pierdut, cu o bibliografie acre nu includea documente de partid și multe alte bazaconii. Un lucru este cert: Ion CĂMĂȘOIU era genial.

(29 martie 2023)

No comments:

Post a Comment