Friday, March 24, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Stelian NICULESCU

Aici nu voi scrie despre Stelian NICULESCU autorul celebrelor cărți de FORTRAN referite prin:
Stelian NICULESCU - Inițiere în FORTRAN, Editura Tehnică, București, 1972, 278 pg.
Stelian NICULESCU - FORTRAN, inițiere în programare structurată, Editura Tehnică, București, 1979, 278 pg.
Aceste cărți au revoluționat gândirea celor care lucrau cu calculatorul electronic, scriind programe în limbajul FORTRAN, căci aceste cărți conțineau atât explicații de prezentare ale limbajului, cât și foarte multe exemple reprezentative.
Aici vreau să scriu de un seminar pe care l-a condus Stelian NICULESCU atunci când a dat un concurs pentru a deveni cadru didactic la facultatea de Calcul Economic și Cibernetică Economică. Ceea ce voi povesti se întâmpla în anul universitar 1968 - 1969. Țin minte că a intrat el în sala noastră de seminar și au mai intrat niște domni profesori pe care nu-i mai văzusem. A prezentat noul nostru asistent, Stelian NICULESCU să prezinte o problemă și noi, care eram studenți în anul al IV-lea și făcusem multe lucruri de programare la curs cu profesorul nostru Dragoș VAIDA șio la seminar cu cercetătorul științific Ștefan MUSTĂȚEA, am rezolvat ceea ce candidatul la post de asistent Stelian NICULESCU propunea. Cred că lucrurile au decurs frumos, căci el a vorbit clar, iar noi am răspuns ce trebuia, fără să fi fost vreo regie, așa cum se mai obișnuia.
Cert este că despre Stelian NICULESCU am aflat mult mai târziu, pe când am auzit că devenise cadru didactic în Institutul Politehnic București. L-am întâlnit după și mai mulți ani în ICI când mergeam la prietenii mei, dar discuțiile erau foarte generalecăci de fiecare dată mi-a dat senzația că era pe fugă. Eu am fost impresionat de omul Stelian NICULESCU prin intermediul cărților lui, ceea ce înseamnă că opera îl definește pe om și rămânem impresionați de opera lor și nu de gesturile sau zicerile lor ocazionale.

(24 martie 2023)

No comments:

Post a Comment