Saturday, March 25, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Vasile tinichigiul

Eram prea mic pentru a reține și numele de familie. Am reținut însă ceea ce am văzut cu ochii mei de copil și am fost impresionat. În vremurile de demult era o mare problemă dacă se defecta un întrerupător de la instalația electrică, pentru că nici nu se găseau sayu dacă se găseau era foarte scumpe și salariile erau mici rău de tot. Tocmai se defectase ceva la un întrerupător. tata avea un prieten tinichigiu care venise să-i repare tata ceva la o pereche de pantofi. Atunci i-a zis și de întrerupător. Vasile tinichigiul, că așa se numea tânărul meseriaș, a desfăcut întrerupătorul și i-a arătat tatei că se rupsese o piesă mititică de tablă. Atunci vasile a luat foarfeca de tablă și a decupat ca un artist autentic dintr-o bucată de tablă acea piesuliță. A montat-o la întrerupător și totul a fost în regulă. M-a impresionat cum folosind o foarfecă de tablă, Vasile a reușit să decupeze acea piesă minusculă. Nici acum nu știu cum a făcut. Era un artist. Ne-a mai făcut Vasile o stropitoare, care era ca o operă de artă. Eu sunt în. măsură să spun cât de ergonomică era stropitoarea, căci la viața mea am folosit-o la greu să stropesc legumele din grădina noastră de zarzavat de aproape 1/2 ha de pământ. Să nu mai aud nici de grădinărit, nici de stropit legume, că mi-a ajuns. Numai că stropitoarea făcută de Vasile nu mă jena la mână când o utilizam și era perfectă ac dimensiune pentru mine care eram doar un puști.

(25 martie 2023)

No comments:

Post a Comment