Friday, March 31, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Marinela BONTA

Mă cunoșteam cu Marinela BONTA din vremea studenției. Ea era soția unui coleg de-al meu care terminase tot Secția de Mecanizarea și Automatizarea Calculului Economic, cu vreo doi sau trei ani în urma mea și care lucra în Centrul de calcul de la Ministerul comerțului exterior de la coada lui Mihai VITEAZUL, statuia  de la Universitate. 
Marinela BONTA m-a impresionat prin bunătatea ei de a mă lăsa să intru în depozitul de cărți al bibliotecii de la etajul al VII-lea din clădirea Centrului de calcul al ASE, bibliotecă foarte bună în raport cu materialele pe care le adăpostea și aici mă refer la teze de doctorat venite din Franța, reviste ale ACM, IEEE, dar și rapoarte de cercetare ale unor institute cu profil de informatică din Germania, Belgia și USA.  Marinela BONTA văzând că știu să mă descurc între cărțile din bibliotecă, adică dacă iau o carte  o revistă, o teză de doctorat, le pun exact la locul lor, fără să le încurc, mă lăsa să studiez materialele chiar în depozit. Îi datorez foarte mult acestei distinse doamne, căci atunci când am lucrat la teza mea de doctorat, mi-a fost de mare ajutor această facilitate, căci în acel depozit am făcut fișe, am conspectat și mi-am făcut însemnările, ceea ce mi-a permis să fiu riguros, așa cum mă sfătuise cercetătorul Csaba FABIAN, cel care făcuse un doctorat în matematici la Universitatea din Bonn.



(31 martie 2023)

No comments:

Post a Comment