Friday, March 31, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Cristian BUSUIOC

Cristian BUSUIOC era fiul dirijorului de la orchestra Doina Argeșului din Pitești. După ani și ani l-am revăzut pe Cristu, căci așa-i ziceam toți lui Cristian BUSUIOC, cântând cu o orchestră mică la Restaurantul Muntenia din Pitești. El era șeful și cânta la pian.  
M-a impresionat la Cristu că la un moment dat, după vreo 20 de ani de când am plecat eu din Pitești, când m-am nimerit la Restaurantul Muntenia, la intrarea mea acolo, l-am auzit pe Cristu zicând:
- Ioane!
Orchestra s-a oprit, a venit la mine și ne-am pupat. Apoi am rămas cu el la masă și în vremurile aspre de atunci, am servit câte o friptură adevărată, spre mirarea tuturor mesenilor, cărora li se servea pește congelat făcut pe grătar. Am vorbit despre vremurile de demult ale copilăriei noastre, cu nostalgie și ne-am bucurat de clipele pe care le-am trăit atunci. După ce ne-au demolat casele de pe strada Nicolae BĂLCESCU, nu am mai știut nimic despre Cristu, dar și acum, după peste 65 de ani, am în față afișul cu care se anunțau concertele orchestrei Doina Argeșului care aveau în mijlocul fotografiei pe copilul Cristi, cântând la fluier, căci tăticul lui îl vedea ca pe un continuator al talentului său de artist. Ce vremuri!


(31 martie 2023)

No comments:

Post a Comment