Friday, March 31, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Constanța BUSUIOC

Constanța BUSUIOC era soția lui Alexandru BUSUIOC și mama lui Cristu BUSUIOC și a lui Florentina BUSUIOC. Dacă am apreciat ceva, am apreciat la Constanța BUSUIOC faptul că a exersat rolul de soție și mamă ca o profesie cu desăvârșire. Eu am văzut la viața mea, fie femei, fie bărbați care se bagă ca musca-n lapte acolo unde nu le fierbe oala, doar-doar să aibă și ele o oarece vizibilitate. Constanța BUSUIOC era o femeie discretă. Făcea piața. Spăla rufe. Făcea mâncare. Făcea curat. Păstra casa curată și făcea ca la ei în casă totul să fie perfect, căci artistul Alexandru BUSUIOC avea nevoie de acel climat care să-l facă să fie liniștit, destins și creativ. Când treceam prin dreptul casei lor și Constanța BUSUIOC, căreia mama îi spunea Tanța lu' BUSUIOC, eu îi ziceam sărut mâna, iar ea răspundea, ridicând privirea spre mine, așa cum făcea cu toată lumea, din respect.

Când dirijorul pleca la spectacole, avea hainele ca scoase din cutie pe el. Când copiii plecau la școală erau aranjați. Așa îi plăcea lui Tanța lu' BUSUIOC să-și poarte pe toți ai ei, să fie model pentru toată lumea. Repet, pe mine m-a impresiona Tanța lu' BUSUIOC că a știu să se plaseze pe planul al IV-lea, lăsând să iasă în evidență pe cei care meritau primele trei planuri. rar mi s-a întâmplat să văd așa ceva, căci rar găsești oameni inteligenți care să-și definească corect poziția lor în viață pentru a le fi bine tuturor. De multe ori am văzut aiureli. Am văzut o nașă sau o soacră mare cu câte o rochie bizară pe ele, care făcea ca toată lumea să se uite la ele nu la mireasă. Am văzut neveste de sportivi celebri care intră în cadru deși prezența lor este nenecesară, dar suferă de mania anonimatului. Tanța lu' BUSUIOC era cu totul altfel și am rămas profund impresionat până în ziua de azi.


(31 martie 2023)

No comments:

Post a Comment