Monday, March 27, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Ion IVĂNESCU

Când eram student în anul al III-lea am făcut disciplina de Statistică teoretică cu doamna profesoară Elena BIJI. Un timp, doamna profesoară Elena BIJI a lipsit, fiind în concediu de maternitate, timp în care au înlocuit-o mai mulți profesori, dintre care unul a fost profesorul Ion IVĂNESCU. Din start trebuie să spun că profesorul Ion IVĂNESCU era un om cu totul special. Preda un curs ca nimeni altul și avea un fel al său de a ni se adresa, astfel încât să înțelegem totul din sala de curs.
Profesorul Ion IVĂNESCU m-a impresionat prin sobrietatea cu care apărea în sala de curs și prin modul în care scria pe tablă, căci statistica înseamnă formule, iar formulele sale erau exact ceea ce eu înțelegeam foarte bine. Mi-a plăcut că mi-a deschis apetitul spre a dezvolta propriile mele formule de care aveam nevoie la programare. Dacă profesorul Ion IVĂNESCU mi-a vorbit de formula mediei sau a dispersiei, atunci când mi se enunțau probleme de programare, imediat eram în stare să scriu formulele ce decurgeau din enunțul problemelor pentru care trebuia să scriu programe. Așa se face că eram în stare să construiesc tabele și să scriu formule pentru calcul pe linie, dar și pentru calcule pe coloane, ceea ce mi-au ușurat nespus de mult munca de programator. Profesorului Ion IVĂNESCU îi datorez claritatea de a scrie formule, inclusiv de a pune condiții sub semnul de sumă, dacă se impunea ca termenii să fie pozitivi, dar și alte condiționalități.
Dacă am scris și eu ceva formule, profesorului Ion IVĂNESCU i-o datorez.


(27 martie 2023) 

No comments:

Post a Comment