Friday, March 31, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Constantin BUSUIOC

Constantin BUSUIOC era tatăl lui Alexandru BUSUIOC. El era violonist, membru al orchestrei Doina Argeșului, dar cânta și solist. Îmi aduc aminte că el compusese Sârba de la Găvana, pe care am ascultat-o la radio de multe ori, dar care a fost preluată sub alt nume, așa cum se fură mereu la români munca altora. Lui Constantin BUSUIOC i se mai zicea BUSUIOC ăl Bătrân, nu știu de ce. 
Tata era cismar și BUSUIOV ăl Bătrân venea la tata să-i facă pantofi noi când cei vechi se rupseseră. El dorea piele foarte moale, dorea talpă foarte subțire. Avea picioare fine și îi trebuiau încălțări comode care să-l protejeze pe durata spectacolelor. Apreciam la Constantin BUSUIOC că era un bărbat înalt, care-și păstra silueta și care vorbea frumos, cu respect. Umbla îngrijit de parcă nu-și lăsa niciodată costumul național. Avea pantaloni albi de șai, cămașă albă cu motive sobre la poale și la gât și nu-i lipsea niciodată vesta încheiată la nasturi. Avea pălărie de care nu se dezlipea. Îmi aduc aminte că într-o seară când a venit la noi să ia o pereche de pantofi pe care i-a făcut-o tata, după ce le-a făcut proba, a scos vioara din cutie și i-a cerut tatei voie să-i cânte Doina Oltului. N-am mai ascultat niciodată în viața mea Doina Oltului cântată așa de frumos, de parcă vioar lui BUSUIOC ăl Bătrân șoptea, plângea, se tânguia. Ce clipe!

(31 martie 2023)

No comments:

Post a Comment