Friday, March 24, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Alexandru HALLUNGA

În carnetul meu de note, pentru anul universitar 19965 - 1966, pe când eram în primul an de studenție, se află pe poziția a IV - a din sesiunea de iarnă nota la colocviul de Limba Franceză din 4 februarie 1966 nota 9(nouă) și semnătura profesorului Alexandru HALLUNGA.
Știam despre profesorul meu de limba franceză Alexandru HALLUNGA că:
- era traducătorul cărții Avuția Națiunilor a lui Adam SMITH și publicată în Editura Academiei RPR,
- avea un doctorat la Universitatea Sorbona din Paris,
- vorbea o franceză impecabilă,
- avea un caracter deosebit de nobil,
- dispunea de o cultură cu totul remarcabilă.
la unul dintre seminarii, profesorul nostru Alexandru HALLUNGA spunea că limba franceză trebuie cunoscută foarte bine și vorbită la perfecție. Era un individ care se lăuda că vorbeștre limba franceză foarte bine și plin de el, s-a apucat să vorbească în public într-o limbă, pe care el zicea că este limba franceză. Interlocutorul său a concluzionat:
- Limba dumneavoastră seamănă foarte mult cu limba franceză.
De la profesorul nostru Alexandru HALLUNGA am învățat care este secretul de a avea un examen cum scrie la carte și acest secret era să nu-l enervăm pe profesorul examinator, negociind nota, întârziind la examen sau având o atitudine necuviincioasă. Am ținut minte și pe toată vremea studenției am căutat să nu dau cu bâta în baltă, ci să fiu exact cum a zis profesorul meu de limba franceză pe când eram boboc.



(24 martie 2023)

No comments:

Post a Comment