Tuesday, March 28, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Viorel LEFTER

Pe profesorul Viorel LEFTER îl știu de mulți ani, de când eram amândoi asistenți universitari și ne întâlneam la tot felul de activități trimiși de șefii noștri de catedră ca să facem săli pline. De fiecare dată când ne întâlneam, discutam diverse lucruri. După ce mi-a luat eu ARO 244D, la Piața Universității, nefiind obișnuit să conduc un asemenea autoturism de teren, căci nu aveam 500Km cu el, am greșit, am trecut pe două semafoare pe roșu. M-a oprit milițianul. M-a întrebat ce am făcut. I-am spus exact ce am făcut. Omul s-a mirat, căci de regulă șoferii caută s-o întoarcă în fel și chip, doar-doar or scăpa basma curată./ Pe permisul meu de conducere, pe vremea aceea scria funcția și locul de muncă. Milițianul s-a uitat, a citit și când a văzut lector universitar și ASE, m-a întrebat dacă-l cunosc pe Viorel LEFTER. I-am spus că-l cunosc foarte bine. El mi-a zis că ei doi sunt prieteni și din aproape în aproape, am ajuns să-mi dea o invitație să merg la o anumită adresă să văd un film. Am mers acolo și am văzut un film în care i se tăia piciorul unei femei accidentate de o mașină. M-a marcat pe viață acel film.
Când l-am întâlnit pe profesorul Viorel LEFTER i-am povestit și el la rândul lui mi-a zis cum a ajuns să-l cunoască pe respectivul și să rămână într-o relație de amiciție cu el. Și mie mi s-a părut om de treabă milițianul acela, căci pentru greșeala mea avea tot dreptul să mă pedepsească, dar omul m-a văzut că sunt o ființă care abia se familiariza cu mașina, recunoscusem și se știe că greșeala recunoscută este pe jumătate iertată. În plus, rolul educativ  aplicat de el, este cu mult mai important decât pedeapsa aspră.
Despre profesorul  Viorel LEFTER am numai cuvinte frumoase de zis, căci el a făcut numai lucruri bune. Și-a făcut un doctorat în 1980 susținând  teza de 214 pagini  intitulată Folosirea raționala a fondurilor fixe în construcții de mașini coordonată de profesorul universitar Stoian PETRESCU.
El a publicat numeroase cărți, a îndeplinit funcții de conducere. În 9 noiembrie 2011 lui Viorel LEFTER Senatul ASE i-a decernat titlul Meritul universitar cu medalie de aur Virgil Madgearu, în ședință festivă.

(28 martie 2023)

No comments:

Post a Comment