Wednesday, March 29, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Florian BICĂ

Eu am avut un doctorand, primul meu doctorand care a susținut în anul 1997 o teză de doctorat de 180 pagini, Clotaire INGAUTA, teză intitulată Agregarea structurilor de date din sistemul financiar și în a cărei comisie m-am orientat să includem specialiști fie din mediul academic, fie din bancă, pentru a se face o evaluare cum trebuie a acelei teze. Din aproape în aproape am ajuns la profesorul universitar Florian BICĂ de la universitatea din Craiova, care fusese absolvent al primei promoții de studenți ai Secției de Cibernetică Economică din 1972 a Facultății de Calcul Economic și Cibernetică Economică. Am mers la Universitatea din Craiova, am discutat cu profesorul Florian BICĂ, am primit acceptul lui și după aceea i-am trimis teza de doctorat.
Eu știam de Florian BICĂ încă din vremea studenției, căci chiar dacă noi cei de la Secția de Mecanizarea și Automatizarea Calcului Economic eram mai izolați de restul studenților facultății, tot știam despre cei de la Cibernetica Economică unele lucruri, căci ei erau chiar niște studenți speciali. Când m-am apucat să studiez lucrările elaborate de Florian BICĂ am găsit cărți, am găsit articole scrise de el și m-am convins că el este exact ceea ce este nevoie pentru comisia noastră.
M-a impresionat Florian BICĂ când l-am revăzut ca profesor la Universitatea din Craiova căci tocmai primise vizita unui nefericit din București care poza în mare cercetător științific și care le-a vorbit urât celor din catedra din care făcea parte profesorul Florian BICĂ. Atunci, știindu-l pe nefericit, l-am calmat pe profesor, spunându-i că individul nu este etalon în nimic, din moment ce ca să nu fie dat afară de la doctorat, a susținut două referate din programul individual de pregătire în aceeași ședință, referate care erau niște improvizații de doi bani și s-a făcut un fals că erau trecute în procese verbale întocmite la date diferite, una dintre ele fiind o antedatare. Deci un astfel de individ nu avea niciun drept să se dea în bărci. Cred că s-a calmat profesorul și am discutat despre scopul vizitei mele. Ne-am despărțit în cele mai bune relații.


(29 martie 2023)

No comments:

Post a Comment