Friday, March 31, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: BOȚOGHINĂ tâmplarul

Am avut momente grele în viața mea. Unul a fost acela în care credeam că explodez din cauza unui șef idiot care mă tortura cu porcăriile lui de doi bani. Atunci m-am apucat să pictez. Numai câ în acele vremuri nu găseam nici vopsele în ulei, așa cum sunt azi, nici pânză preparată gata pusă pe rama de lemn, ca eu doar să mă așez și să pictez. Aveam un vecin tâmplar cu care am stat de vorbă. El mia făcu ramele din lemn. Eu am luat pânză, am fixat-o și un profesor de desen, care știa cum stau lucrurile, mi-a zis cum să pregătesc pânza să pictez pe ea. Cel care mi-a făcut ramele din lemn era vecinul meu tâmplarul BOȚĂGHINĂ, care a făcut acele rame exact la dimensiunile pe care i le-am cerut și din lemnul care să nu se crape când băteam cuiele pentru a fixa pânza. 
Dacă am reușit să fac ceva și să depășesc starea nenorocită în care mă aflam, o datorez lui BOȚOGHINĂ tâmplarul, vecinul meu, căci pânza, celelalte materiale nu era problemă să le găsesc. Doar ramele de lemn lipseau. El a fost salvatorul meu și m-a impresionat că a înțeles exact ceea ce doream și ca un meseriaș adevărat, mi-a îndeplinit dorințele. Era punctual, corect și bun meseriaș. ramele făcute de el erau fără cusur.  Mai am și acum prin casă pânze puse pe cadrele făcute de vecinul meu.

(31 martie 2023)

No comments:

Post a Comment